به چه روشی از پوکی استخوان مردان جلوگیری کنیم؟!

jalalvand
تحقیقات جدید نشان داده آقایانی که در نوجوانی و جوانی درگیر فعالیت های فیزیکی با شدت بالا و ورزش های استقامتی باشند در میان سالی استخوان هایی قوی تر خواهند داشت.

به مرور زمان، فعالیت های شدید فیزیکی – مانند تنیس یا آرام دویدن – به تقویت تراکم استخوان در ران و ستون فقرات کمری کمک می کند، هرچقدر تراکم استخوان بیشتر شود احتمال ابتلا به پوکی استخوان در سنین بالاتر کاهش می یابد.

با اینکه پوکی استخوان بیشتر در خانم ها و پس از دوران یائسگی شایع است، اما در واقع برای آقایان نیز مشکلی جدی به حساب می آید.

این تحقیقات حتی نشان داد که عواقب پوکی استخوان برای مرد ها می تواند بدتر نیز باشد، چون معمولا زیاد به فکر تشخیصش نیستند و بعدها می تواند با یک افتادن و شکستگی از چند نقطه خود را نشان دهد.

در این تحقیق اطلاعات پزشکی ۲۰۳ مرد در سنین ۳۰ تا ۶۵ سال مورد بررسی قرار گرفت. شرکت کنندگان مقادیر مختلفی فعالیت بدنی داشتند و در فعالیت های مختلفی نیز درگیر بودند.

مردانی که در سنین نوجوانی و جوانی درگیر ورزش های مفید برای استخوان بودند بعدها تراکم استخوانی بهتری داشتند. ورزش با شدت بالا مخصوصا برای بهبود سلامت استخوان های آقایان بسیار تاثیر گذار است.

در واقع اگر احساس سالم بودن می کنید هیچ زمان بری شروع ورزش های ترکیبی و استقامتی دیر نیست و می توانید در هر سنی به بهبود تراکم استخوان های خود کمک کنید.

منبع: ویرلن

لینک مرتبط: برای پیشگیری از پوکی استخوان چقدر کلسیم نیاز داریم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ