۱۴ راه طبیعی و موثر برای بهبود زیبایی صورت-قسمت اول

مهرناز زاوه
شاید به نظر کمی عجیب بیاید اما استفاده از پودر زغال به طور طبیعی دندان های شما را سفید می‌کند؛ بدون آنکه نیازی به صرف زمان بیشتر برای تمیز کردن و مسواک زدن آنها باشد.

آیا به دنبال آن هستید که زیبایی پوست خود را با استفاده از محصولات طبیعی بهبود ببخشید؟ شما می‌توانید بسیاری از داروهای موثر و گران‌قیمت زیبایی را در خانه و با هزینه‌ای مقرون به صرفه تهیه کنید. بلغور جوی دوسر، روغن نارگیل، خیار و سرکه سیب از جمله رایج‌ترین ترکیباتی هستند که برای این کار مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه شما را با چند راهکار ساده برای بهبود زیبایی صورت آشنا می‌کنیم که می‌توانید شخصا در منزل انجام دهید.
۱. کاهش پف زیر چشم با استفاده از چیزهایی که در آشپزخانه دارید
کاهش دایره‌های پف‌کرده زیر چشم که اغلب به دلیل آلرژی، استرس و یا کم‌خوابی پدید می‌آیند، به سادگی امکان‌پذیر است. شما می‌توانید از روش‌های طبیعی برای رفع پف زیر چشم استفاده کنید. پف‌کردگی چشم‌ها به هر دلیلی که باشد موجب ناراحتی می‌شود و زیبایی شما را تهدید می‌کند.
قاشق سرد – تکه های یخ
در قدیم برای رفع پف زیر چشم یک قاشق سرد را زیر چشم نگه می‌داشتند؛ امروزه از کمپرس یخ برای این کار استفاده می‌شود.
چای سبز کیسه‌ای
مطالعات نشان می‌دهد که چای سبز خواص ضد التهابی دارد؛ همچنین شواهد حاکی از تاثیر بسزای چای سبز در رفع مشکلات پوستی است. شما می‌توانید از چای سبز کیسه‌ای که در یخچال سرد شده است استفاده کنید یا از چای به همراه یخ استفاده کنید. رزماری نیز مانند چای سبز خواص ضد التهابی دارد.
خیار
خیار به واسطه برخورداری از فلاونوئید، کافئیک اسید و ویتامین C دارای خواص ضد التهابی است و به رفع پف زیر چشم‌ها کمک می‌کند.
۲. تهیه یک ماسک لایه‌بردار
بلغور جوی دوسر یکی از بهترین مواد موجود برای درمان پوست‌های خشک یا ملتهب است. برای رفع اثر پیچک سمی از روی پوست باید با بلغور جوی دوسر دوش بگیرید. ماسک بلغور جوی دوسر را به آرامی روی پوست بگذارید تا سلول‌های مرده پوست برطرف شده و از شدت قرمزی آن کاسته شود.
۳. داشتن موهای نرم و ابریشمی
سال‌ها استفاده از ابزار حالت‌دهنده گرمایی باعث می‌شود که موهایتان آسیب ببینند. شما می‌توانید با استفاده از روغن نارگیل و روغن آرگان، جوانی پوست خود را بازگردانید. شستن مکرر مو و استفاده از ابزار گرمایی در طولانی مدت موهای شما را خشک و بی‌حالت می‌کند. مهم نیست چقدر روغن به موهایتان می‌مالید. در هر صورت، پس از یک مدت کوتاه موهایی نرم و براق خواهید داشت.
۴. سفید کردن دندان‌ها با یک عنصر کلیدی
آیا فکر می‌کنید که رمز داشتن دندان‌های سفید استفاده از کربن فعال شده است؟ درست فکر می‌کنید! شاید به نظر کمی عجیب بیاید اما استفاده از پودر زغال به طور طبیعی دندان های شما را سفید می‌کند؛ بدون آنکه نیازی به صرف زمان بیشتر برای تمیز کردن و مسواک زدن آنها باشد.
۵. با استفاده از ماسک زردچوبه بدرخشید
این ادویه زرد رنگ وقتی در محصولات دست‌ساز مراقبت از پوست به کار گرفته می‌شود، تاثیر بسزایی دارد. خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی زردچوبه موجب بهبود خطوط ریز و چین و چروک سطحی پوست شده و این ادویه را به یک عنصر مهم در تهیه ماسک‌های صورت بدل کرده است.
۶. استفاده از لیمو برای حالت دادن به موها
این ترفند ساده کمک می‌کند که موهایی خوش‌حالت داشته باشید. کافی است لیمو را مستقیما به موهای خود بزنید تا از تاثیر بسزای آن در حالت دادن به موهای خود بهره مند شوید. اگر موهای خشک دارید، باید از آب دو لیموی تازه استفاده کنید.
۷. استفاده از تونر سرکه سیب
استفاده از تونر پس از تمیز کردن صورت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما اغلب نادیده گرفته می‌شود. تونر منافذ پوست شما را باز کرده و pH آن را متعادل می‌سازد. سرکه سیب طبیعی یکی از بهترین ترکیباتی است که برای بهبود زیبایی پوست به کار گرفته می‌شود. سرکه سیب در رفع جوش و آکنه نیز موثر است.
منبع: ehow

سوالات آرایشی و بهداشتی که از پرسیدن آنها خجالت می‌کشید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ