۱۴ راه طبیعی و موثر برای بهبود زیبایی صورت-قسمت دوم

مهرناز زاوه
مطالعه محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد نشان می‌دهد که محصولات لبنی، و به طور خاص شیر بدون چربی، جوش‌زا هستند.

در ادامه‌ی قسمت اول شما را با چند راهکار ساده برای بهبود زیبایی صورت آشنا می‌کنیم که می‌توانید شخصا در منزل انجام دهید.
۸. تهیه ماسک تسکین‌دهنده بابونه
صرف فکر کردن به بابونه، چه در چای داغ یا یک محصول زیبایی، حس آرامش را برای انسان تداعی می‌کند. ماسک صورت بابونه برای پوست‌های حساس مناسب است. بابونه یکی از معدود ترکیبات گیاهی است که به طور طبیعی قرمزی پوست را برطرف کرده و از تحریک پوست جلوگیری می‌کند.
۹. این ۵ غذا را بخورید تا پوستی سالم داشته باشید
شما آنچه هستید که می‌خورید؛ بیشتر متخصصان پوست و متخصصان تغذیه معتقدند که خوردن این ۵ غذا برای پوست، مو و ناخن مفید است:
آووکادو و روغن زیتون
آووکادو سرشار از فیبر و ویتامین C  است و چربی‌های سالم دارد. ویتامین E یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که از پوست شما در برابر نور و گرما محافظت می‌کند.
سبزیجات سبز‌رنگ
سبزی‌های برگ‌دار، به ویژه اسفناج و کلم پیچ، منبع ترکیبات مغذی گیاهی هستند. به طور خاص، اسفناج دو ماده مغذی به نام‌های لوتئین و بتا‌کاروتن دارد که حالت ارتجاعی پوست را تقویت می‌کند.
غذاهای تخمیر شده
بسیاری از بیماری‌های پوستی مانند آکنه به دلیل مشکلات گوارشی پدید می‌آیند؛ مثلا ممکن است روده شما قادر به هضم یک غذای خاص نباشد و نتواند مواد مغذی لازم را جذب خود کند.
آجیل
آجیل منبع مواد مغذی و سرشار از اسیدهای چرب امگا۳، ویتامین، آنتی اکسیدان و مواد معدنی است. به طور خاص، آجیل برزیلی حاوی سلنیوم است که برای مو و پوست سر مفید است، به ویژه اگر با مشکل خشکی پوست و شوره سر دست و پنجه نرم می‌کنید.
تخم مرغ
زرده تخم مرغ حاوی ماده مغذی مهمی به نام بیوتین است. کمبود بیوتین باعث شکستن ناخن‌ها و ریزش موها می‌شود؛ در مقابل، برخورداری از بیوتین کافی به تقویت ناخن‌ها و موهای شما کمک می‌کند.
۱۰. تهیه یک اسموتی ویژه برای داشتن پوستی درخشان
نارگیل یک میوه خاص است. آب نارگیل، ماست نارگیل یا شیرینی نارگیلی، همگی خواص تازه کننده دارند. شما می‌توانید با تهیه یک اسموتی ویژه از آب نارگیل و مالیدن آن به پوست صورت از چهره‌ای درخشان برخوردار شوید.
۱۱. حذف مواد غذایی جوش‌زا از رژیم غذایی
تحقیقات نشان می‌دهد که برخی از مواد غذایی موجب ابتلا به بیماری‌های پوستی و بروز آکنه می‌شوند. بر اساس تحقیقات، این مواد غذایی نقش مهمی در بروز آکنه دارند:
لبنیات
مطالعه محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد نشان می‌دهد که محصولات لبنی، و به طور خاص شیر بدون چربی، جوش‌زا هستند. تایید این تئوری نیازمند تحقیقات بیشتری است، اما شواهد نشان می‌دهد که برخی از محصولات لبنی به دلیل هورمون‌ها و مولکول‌های زیست فعالی که دارند، احتمال بروز آکنه را افزایش می‌دهند.
شکر
شکر عامل بسیاری از مشکلات بهداشتی مرتبط با غذا است و به عنوان یکی از محرک‌های اصلی آکنه در نظر گرفته می‌شود. مصرف شکر باعث افزایش سطح قند خون شده و تولید هورمون انسولین را تحریک می‌کند. افزایش انسولین در خون نهایتا به مقاومت در برابر انسولین منجر شده و با افزایش تولید سبوم موجب بروز آکنه می‌شود.
مواد غذایی با شاخص گلیسمی بالا
شاخص گلیسمی به سرعت ورود یک کربوهیدرات به جریان خون اشاره دارد. یک رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین نه تنها موجب بهبود علائم آکنه می‌شود، بلکه حساسیت به انسولین را نیز در بیماران درمان می‌کند. مصرف غذاهای دارای شاخص گلیسمی بالا، مانند کربوهیدرات‌های تصفیه شده از جمله پاستا موجب افزایش قند خون و در نتیجه، التهاب پوست می‌شود.
۱۲. تهیه یک ماسک دست‌ساز ویژه برای بیماری‌های پوستی
ماسک صورت یکی از بهترین ابزارهای مراقبت از پوست است که می‌توانید در خانه تهیه کنید. شما می‌توانید با موادی مانند آووکادو و عسل که همیشه در خانه دارید، یک ماسک صورت تهیه کنید. ماسک‌های طبیعی پوست شما را شاداب جلوه می‌دهند و از خشکی و آفتاب سوختگی جلوگیری می‌کنند.
۱۳. تهیه یک مرطوب‌کننده غیرشیمیایی
هر‌وقت می‌خواهید یک مرطوب‌کننده دست‌ساز تهیه کنید، بهتر است از ترکیباتی مانند اسطوخودوس و درخت چای استفاده کنید. این ترکیبات از بروز لکه‌های پوستی جلوگیری کرده و خشکی پوست را برطرف می‌کنند.
مرطوب‌کننده پوست جزء مهمی از یک برنامه زیبایی است. اگر پوست حساسی دارید، باید بیشتر مراقب آن باشید. شما می‌توانید پوست خود را با استفاده از یک مرطوب‌کننده روغنی طبیعی درمان کنید. بهتر است از لوسیون‌هایی استفاده کنید که فاقد مواد شیمیایی هستند.
۱۴. جایگزینی شوینده صورت با یک پاک‌کننده روغنی
کافی است مدتی از یک مرطوب‌کننده روغنی حاوی جوجوبا استفاده کنید تا به وضوح شاهد تغییر حالت پوستتان باشید. اگر به پوست خود علاقمند هستید، بهتر است آن را با روغن کرچک، روغن زیتون یا سایر روغن‌های حامل بشویید.
منبع: ehow

اشتباهات رایج که هنگام آرایش ناخن‌ها انجام می‌دهید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ