این دختر با قلب نصفه برخلاف تصور پزشکان تولد ۲ سالگی‌اش را جشن گرفت+عکس

مهرناز زاوه
نتیجه اسکن‌های کودک ۲۰ هفته‌ای خانم اِما سامرهیل و همسرش لیتون نشان داد که این دختر به انسداد مجاری شریان‌های ریوی مبتلاست – یک بیماری قلبی مادرزادی که طی آن سمت راست قلب به خوبی شکل نگرفته است.

نتیجه اسکن‌های کودک ۲۰ هفته‌ای خانم اِما سامرهیل و همسرش لیتون نشان داد که این دختر به انسداد مجاری شریان‌های ریوی مبتلاست – یک بیماری قلبی مادرزادی که طی آن سمت راست قلب به خوبی شکل نگرفته است. پزشکان سه گزینه به والدین او پیشنهاد دادند: خاتمه‌ی بارداری (یا سقط جنین)، مرگ طبیعی نوزاد بعد از زایمان و یا ریسک جراحی قلب باز.
انتخاب آنها گزینه آخر، یعنی جراحی قلب باز سه مرحله‌ای بود که می‌توانست منجر به بیشترین شانس زنده ماندن دخترشان هریئت باشد. نخستین جراحی می‌بایست خیلی سریع بعد از زایمان صورت گیرد، جراحی دوم بین هفته‌ی سوم تا نهم و جراحی سوم سه تا پنج سالگی.
مادرش هریئت می‌گوید: ما می‌دانستیم که هریئت نمی‌تواند به شکل طبیعی زندگی کند، و روند رشد متفاوتی نسبت به سایر بچه‌ها خواهد داشت، اما خودمان را آماده کرده بودیم تا هر آنچه از دستمان برمی‌آید برای زنده ماندنش انجام دهیم. 


بعد از جراحی اول این نوزادِ ۱۰ هفته‌ای، والدینش توانستند او را به خانه ببرند و علیرغم آنکه کل این فرآیند آمیخته با ترس و اضطراب بود، مادرش بسیار از این مسئله شاد و خوشحال بود که خلاصه توانست با دخترش برای اولین بار در یک تخت بخوابد.


مادرش در ادامه گفت: زمانی که هریئت هشت ماهه بود، دومین جراحی خود را انجام داد و بعد از متحمل شدن عوارض حاد آن، دوباره بهبودی خود را به دست آورد. تا امروز، رشد هریئت چندان چشمگیر نبوده اما بعد از انجام جراحی، ظرف سه ماه توانست بایستد و راه برود. ما به او افتخار می‌کنیم. 
او زمانی که ۵ ساله شد باید جراحی سوم خود را انجام دهد و در این مدت تمام تلاش ما این است که تا جایی که امکان دارد او را سالم نگه داریم.


بیماری انسداد مجاری شریان‌های ریوی نوعی بیماری است که طی آن خون قادر نیست بین حفره‌ی پمپاژکننده‌ی راست قلب (بطن راست) و ریه‌ها اکسیژن را جابجا کند. این بیماری اغلب به این دلیل رخ می‌دهد که رگ‌های خونی بزرگی که خون را به ریه‌ها می‌رسانند به خوبی رشد نکرده‌اند و بطن راست کوچک‌تر از حد طبیعی می‌شود.
منبع: dailymail

کودکی که بعد از جدا کردن دستگاه‌ها با رضایت والدینش، زنده ماند+عکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ