زمانی که قارچ‌ها به پوست حمله ور می شوند! (قسمت دوم)

jalalvand
مشکلات پوستی از شایع‌ترین مشکلات جسمی هستند که ممکن است هرازگاهی هر کسی در مقطعی از زندگی‌اش با آن مواجه شود؛ از ریزش مو گرفته تا ایجاد لک‌های پوستی یا حتی شکنندگی ناخن‌ها و... دکتر مجتبی امیری- متخصص پوست در این باره هشدارهایی جدی را به ما گوشزد می کند.

لطفا ابتدای مطلب را در زمانی کهقارچ‌ها به پوست حمله ور می شوند! (قسمت اول) بخوانید

عفونت‌های قارچی در کدام نواحی از بدن سخت‌تر از بین می‌رود؟

معمولا قارچ‌ها در ناخن‌ها دیر‌تر از بین می‌روند چون خون‌رسانی در ناخن کمتر است و به صورت لک‌های سفیدرنگ در ناخن خود را نشان می‌دهند. البته با دارودرمانی می‌‌توان این مشکل را حل کرد اما معمولا طول درمان برای ناخن در این شرایط طولانی‌تر خواهد بود و ممکن است نزدیک به 2 ماه طول بکشد.

عفونت قارچی در پوست سر چه نشانه‌هایی دارد؟

زمانی که عفونت قارچی سر را تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد روی ساقه مو نیز اثر می‌گذارد و پوست سر پوسته‌پوسته می‌شود که همراه با خارش است. عفونت ممکن است در ناحیه‌ای محدود از پوست سر ایجاد شود یا اینکه تمام پوست سر دچار عفونت شود.

چه درمانی را برای خانم‌هایی که با این مشکل مواجه هستند، پیشنهاد می‌کنید؟

درمان این بیماری به ماهیت عفونت بستگی دارد. ماهیت عفونت کپک واژنی می‌تواند خفیف، وخیم یا پیچیده باشد. عفونت‌های خفیف آن گروه از عفونت‌هایی هستند که هر از گاهی با علائمی خفیف یا متوسط پدید می‌آیند، اما بسیاری از زنان دچار عفونت‌هایی مکرر و آزار‌دهنده می‌شوند. در این مورد درمان می‌تواند شامل استفاده از پماد ضدقارچ، قرص ،‌شیاف یا کرم شود.

و در مورد کودکان چطور؟

کودکان هم در معرض این بیماری هستند و یکی از مکان‌هایی که انتشار این بیماری در آن زیاد است، مدرسه است که خیلی راحت از فردی به فرد دیگر سرایت می‌کند. به همین دلیل آنها حتما باید دست و صورت خود را پس از بازگشت به منزل بشویند و بهتر است لباس زیرشان را هم روزی یک بار عوض کنند.

منبع: هفته نامه سلامت

لینک مرتبط: چه توصیه هایی برای قارچ پوستی در زیر بغل دارید؟

خانمی 26 ساله هستم مدتی است در زیر بغلم لکه های گرد قهوه ای رنگی ایجاد شده است این لکه ها بدون خارش سوزش و پوسته ریزی هستند خیلی هم عرق نمی کنم دلیل و درمان آنها چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ