اگر پوستتان خشک و تحریک‌پذیر است، بخوانید-قسمت دوم

مهرناز زاوه
خشکی پوست در ناحیه بازو، دست، پا و شکم شایع‌تر است و عوامل مختلفی از جمله قرار گرفتن در معرض آب و هوای گرم یا سرد، رطوبت کم و یا حمام کردن طولانی در این امر دخیل هستند.

در قسمت اول به مواردی برای مراقبت از پوست‌های خشک پرداختیم. در اینجا موارد دیگری را بررسی می‌کنیم.
بیشتر آب بنوشید
اگر احساس تشنگی نمی‌کنید، می‌توانید چای به همراه کمی عسل بنوشید. سلول‌های خشک پوست به کندی بهبود می‌یابند، در نتیجه پوست شما بی‌رنگ و پر چین و چروک جلوه می‌کند.
سوپ‌های خانگی بخورید
حتی‌الامکان از محصولات فصلی محلی استفاده کنید تا مایعات بدن را تامین نمایید.
از مرطوب کننده استفاده کنید
هوای سرد یک عامل خشک شدن پوست است، بنابراین بهتر است در این فصول از یک مرطوب کننده استفاده کنید تا پوستتان همیشه مرطوب باشد.
تهیه یک کرم مرطوب کننده خانگی برای پوست‌های بسیار خشک
خشکی شدید پوست باعث خارش بیش از اندازه و ناراحتی شما می‌شود. ممکن است پوستتان شل، قرمز یا پوسته پوسته باشد. خشکی پوست در ناحیه بازو، دست، پا و شکم شایع‌تر است و عوامل مختلفی از جمله قرار گرفتن در معرض آب و هوای گرم یا سرد، رطوبت کم و یا حمام کردن طولانی در این امر دخیل هستند. شما می‌توانید خشکی پوست خود را با استفاده از یک کرم مرطوب کننده خانگی درمان کنید. اگر وضعیت پوستتان در عرض یک هفته پس از استعمال کرم به صورت روزانه بهبود پیدا نکرد، بهتر است به یک متخصص پوست مراجعه کنید.
وسایلی که نیاز دارید عبارتند از:
نصف فنجان کره کاکائو
۲ قاشق غذاخوری موم زنبور عسل رنده شده
۲ قاشق چای خوری آب مقطر
۳ قاشق غذاخوری روغن کنجد
۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل
۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
قابلمه
شیشه
کرم کره کاکائو
۲ قاشق غذاخوری موم رنده شده را با ۲ قاشق چای‌خوری آب مقطر مخلوط کنید و آن را درون قابلمه روی حرارت کم بجوشانید. سپس، نصف فنجان کره کاکائو را به موم ذوب شده اضافه کنید و مخلوط را خوب هم بزنید. وقتی که به خوبی مخلوط شد، به آرامی ۳ قاشق غذاخوری روغن کنجد، ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل و ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون به مخلوط اضافه نمایید. مخلوط را خوب هم بزنید. قابلمه را از روی حرارت برداشته و آب گرم را درون یک ظرف شیشه‌ای بریزید. بگذارید مخلوط در مجاورت هوا سرد شود و قوام پیدا کند.
نکته:
از بکارگیری صابون‌های سخت و خشک کننده بپرهیزید. این صابون‌ها باعث می‌شوند پوستتان به تدریج خشک‌تر شود.
بعد از حمام، از مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست قادر به جذب آب بیشتری باشد.
نحوه استفاده از روغن ماهی برای بهبود وضعیت پوست
روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا۳ است؛ مصرف قرص یا مایعات حاوی روغن ماهی به هیدراته ماندن پوست شما کمک می‌کند. روغن ماهی یک اسید چرب اشباع نشده است که می‌توانید آن را در قالب یک مکمل غذایی نیز دریافت کنید. مصرف مکمل ساده‌ترین راه برای دریافت روغن ماهی است. اغلب اوقات، افراد با نحوه مصرف روغن ماهی مشکل دارند، اما اگر از مزایای این ترکیب طبیعی مطلع باشید، خواهید فهمید که ارزشش را دارد. روغن ماهی کمک می‌کند که همیشه هیدراته بمانید. به علاوه، برای حافظه هم خوب است، مخصوصا اگر سطح تری گلیسیرید در بدنتان بالا باشد. این ماده به افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر نیز کمک می‌کند. قرص‌های روغن ماهی حداقل ۲ بار در روز قابل مصرف هستند. اما اگر پس از مصرف قرص‌ها دچار مشکل شدید، بهتر است با دکتر خود مشورت کنید. نکته دیگری که به هنگام خرید روغن ماهی باید به آن توجه کنید، برچسب توصیه‌های لازم است که مقدار مصرف روزانه شما را تعیین می‌کند. اگر تمایلی به مصرف روغن ماهی ندارید، می‌توانید از روغن بذر کتان استفاده کنید. این مکمل‌ها در اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی به فروش می‌رسند. شما می‌توانید از تخم کتان در تهیه سالاد یا اسموتی استفاده کنید. تخم کتان نه تنها طعم ناخوشایندی ندارد، بلکه به غذای شما طعم و بافت به خصوصی نیز می‌بخشد.
منبع: ehow

چه کسانی نباید از تونر استفاده کنند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ