روش تهیه شربت ریواس خواص بهاری اش!

jalalvand
ریواس طبیعت سرد دارد و دارای ویتامین‌ها و املاح معدنی گوناگونی است. برای تمامی اعضای بدن، ماده‌ی غذایی بسیار ممتازی شمرده می‌شود و اثر شگفت‌انگیز و معجزه آسایی دارد.

مواد لازم برای شربت ریواس:

ریواس: یک کیلوگرم    100 گرم/ 15 کالری

شکر: یک کیلو           100 گرم / 400 کالری

طرز تهیه شربت ریواس:

*ابتدا ریواس‌ها را کاملا” با آب بشویید و با چاقو پوست آن‌ها را بکنید و مغز داخلی آن، که کاملا” از پوسته خارجی جدا کرده‌اید و مغز سفید آن را به تکه‌های کوچک ۸ سانتیمتری برش بزنید. سپس ریواس‌های خرد شده را در ظرف مورد نظر بریزید و شکر را به آن اضافه کنید.

*. شکر و ریواس را مخلوط کنید تا کاملا” ریواس‌ها به شکر آغشته شوند.این مخلوط را ۲۴ ساعت بدون حرارت در ظرف و بیرون از یخچال ( محیط خیلی گرم نباشد ) نگه دارید و هر ۶ ساعت یک بار آن را هم بزنید تا شکر کاملا” به شیره و شهد تبدیل شود.

*. بعد از ۲۴ ساعت شربت ریواس را از صافی رد کنید. اگر بعد از یک شبانه روز هنوز دانه‌های شکر در داخل ظرف مانده است می‌توانید آن را کمی حرارت دهید تا به شربت تبدیل شود. شربت آماده مصرف است. این شربت در هنگام استفاده باید با آب رقیق شود و در یخچال نگهداری شود.

خواص ریواس:

*. ریواس طبیعت سرد دارد و قابض است و برای تقویت معده و کبد مفید می‌باشد. خوردن ریواس برای بیماران تب‌دار و بی‌اشتها مفید بوده و یرقان ، وسواس ، سستی را درمان می‌نماید.

*. در این گونه موارد می‌توان 100 گرم از آب ریواس یا رب ریواس را میل کرد. صفرا و دل به هم خوردگی را رفع می‌کند و برای حصبه و اسهال گرم صفراوی مفید بوده و کرم کُش است. خوردن ریواس را نباید در برنامه‌ی غذایی از یاد بُرد. ریواس را برای تهیه ی خورش، کمپوت، مربا و شربت مورد استفاده قرار می‌دهند. سعی کنید در مصرف ریواس زیاده روی نکنید.

منبع: همشهری آنلاین

لینک مرتبط: چرا در بهار ریواس و کنگر بخوریم و لنگر بیاندازیم!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ