۱۲ عادت روزانه زوج‌های خوشحال و موفق-قسمت دوم

مهرناز زاوه
لیستی از چیزهای کوچکی که همسرتان دوست دارد تهیه کرده و برخی از آنها را انجام دهید. کارهای کوچک٬ با نتایج بزرگ.

در قسمت اول به برخی از عادت‌های روزانه زوج‌های موفق و خوشحال اشاره کردیم. در اینجا با موارد دیگری آشنا می‌شوید.
تشکر کردن
دی-اس می‌گوید: هر دوی ما شاغل هستیم – یعنی همیشه سرمان شلوغ است. همیشه وقت می‌گذارم تا برای شوهرم ناهار درست کنم که سر کار ببرد. او هم هر روز بابت این کار از من تشکر می‌کند. شکی در این نیست که تشکر و سپاسگزاری سهم و نقش بزرگی در شادی پیوندِ ما دارد. ما برای هر چیزی از هم خالصانه تشکر می‌کنیم: او مرا برای شام بیرون می‌برد٬ و من هم همیشه از او تشکر می‌کنم؛ برای خودمان شام درست می‌کنم٬ او هم همیشه می‌گوید دستت درد نکند. وقتی احساساتمان را با عشق و علاقه به هم ابراز می‌کنیم٬ همواره رابطه‌مان سرشار از یک حس فوق العاده و سپاسگزاری خواهد بود.
برخورد درست با یکدیگر
مری می‌گوید: در شرایطی که سایر زوج‌ها ممکن است متوجه کدورت‌های کوچک شوند و به خاطر آن رفتار ناشایست و ناپسندی نسبت به هم داشته باشند (مثلا چون او آشغال‌ها را بیرون نبرده٬ بنابراین من هم ظرف‌ها را نمی‌شویم)٬ ما سر این با هم رقابت می‌کنیم که چه کسی می‌تواند فرد بهتری باشد. بنابراین اگر همسرم آشغال ها را بیرون ببرد٬ من هم این حرکت را تلافی می کنم. من لباس هایش را تا کرده و آنها را برایش کنار می‌گذارم. این روش –‌همیشه چنین فرض کنید که فرد مقابل به بهترین شکل کارش را انجام می‌دهد – به ما به خوبی جواب می‌دهد. اکنون ۲۲ سال از رابطه‌مان گذشته و بیش از پیش یکدیگر را دوست داریم.
شادی از دیدار یکدیگر
تونیا لستر، درمانگر روابط زناشویی می‌گوید: سعی کنید وقتی همسرتان وارد خانه می‌شود شاد و بشاش باشید٬ چرا که این حرکت بی‌آنکه هیچ ارتباطی با طول آن داشته باشد٬ انعکاس خوب و مثبتی در رابطه‌تان دارد. از دیدن همسرتان شاد باشید٬ فرقی نمی‌کند که این دیدار اولین چیز در صبح باشد یا وقتی که شب هنگام از در وارد می‌شوید. بسیاری از زوج‌ها طوری زندگی می‌کنند که روال روزمره آنها را خسته می‌کند و به محض آنکه همسرشان را می‌بینند این حس و حال را سر او خالی می‌کنند. همسر شما سطل آشغال شما نیست. شاید این حرکت در آغاز کمی مصنوعی به نظر برسد٬ اما بهتر است امتحانش کنید. این حرکت می‌تواند مسری باشد و پویایی رابطه‌تان را تغییر دهد.
از این مسیر بروید
استیسی می‌گوید: ما شب‌ها حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه پیاده‌روی می‌کنیم. این کار به ما کمک کرده و به نوعی انگیزه می‌دهد. برای ما٬ پیاده‌روی حرکتی فوق العاده است چرا که به دور از تلفن همراه٬ کامپیوتر و حواس‌پرتی‌های کاری این کار را انجام می‌دهیم و می‌توانیم راحت درباره روزی که گذراندیم٬ درباره افکار و ناتوانی‌هایمان برای هم صحبت کنیم. در برخی مواقع٬ تنها به تأیید زیبایی آسمان می‌پردازیم. زمان مشخصی که با هم هستیم به ما کمک می‌کند تا میزان تصورات باطل و کج‌فهمی‌ها و استرسمان کاهش یابد.
روز خود را درست آغاز کنید
چلسی می‌گوید: شوهرم سر صبح در تختخواب برایم قهوه می‌آورد. از آنجایی که کار من در خانه است٬ اغلب با او در صبح تا سر محل کار قدم می‌زنم تا روز را با هم شروع کنیم.
متن‌های جالب برای هم بفرستید
لری شید، درمانگر خانواده می‌گوید:‌ شوهر من در فرستادن پیام‌هایی که کمی حال و هوای عاشقانه دارند در طول روز واقعا خوب عمل می‌کند. هر دوی ما جزئیاتی درباره آنچه ممکن است طرف مقابل دوست داشته باشد می‌دانیم٬ بنابراین زوج‌ها می‌توانند در هر یک از این رفتارهای کوچک و جزیی سهیم باشند تا بر فضای یک رابطه تأثیر بگذارند. به عنوان یک روان‌درمانگر٬ می‌دانم که در اغلب مواقع٬ افراد دوست دارند تا یک کار باشکوه و خودنمایانه انجام دهند و بعد بروند عقب ببینند که آیا همسرشان از آن تعریف می‌کند یا نه٬ و اگر متوجه شوند که او واکنش خاصی نسبت به آن نشان نداده٬ خود را این‌گونه توجیه می‌کنند که دیگر چنین کاری نکنند. حرکت خوب این است که لیستی از چیزهای کوچکی که همسرتان دوست دارد تهیه کرده و برخی از آنها را انجام دهید. کارهای کوچک٬ با نتایج بزرگ.
منبع: prevention

رازهای زندگی زوج‌های خوشحال

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ