ساعتی که مرگ را پیش‌بینی می‌کند

faateme1366
خبرها حاکی از آن است که دانشمندان بریتانیایی با همکاری صنعت بیمه در نظر دارند الگوریتمی ابداع کنند که از طریق آن بتوانند زمان مرگ مشتریان بیمه را پیش‌بینی کنند و به دنبال آن حق بیمه‌ها را افزایش دهند.

دانشمندان و محققان دانشگاه «آنجلیا» حدود 4 سال است که با استفاده از داده‌های پایه پزشکی سعی دارند طول عمر افراد و بیماری‌های درازمدت را پیش‌بینی کنند.

هزینه این پروژه چهار ساله که بالغ بر 800 هزار پوند برآورد شده، از سوی مؤسسه و دانشکده آمار انگلیس پرداخت شده است و دانشمندان از متخصصان بزرگ‌ترین مؤسسه بیمه موسوم به Aviva برای این کار بهره برده‌اند.

آمارها حکایت از آن دارد که مردم دنیا نسبت به قرن‌های گذشته عمل طولانی‌تری دارند. دانشمندان در تلاش‌اند تا با جمع‌آوری اطلاعات و ابداع نرم‌افزاری بتوانند طول عمر افراد را پیش‌بینی کنند.

آنها در نظر دارند که عوامل اصلی مؤثر در مرگ و میر و طول عمر افراد را مانند نوع سبک زندگی، موقعیت جسمانی و پزشکی و مداخلات پزشکی صورت گرفته، شناسایی و ارزیابی کنند و میزان اثربخشی بیماری‌ها و درمان‌ها را روی طول عمر آدمی مورد بررسی قرار دهند.

متخصصان و دانشمندان از شرکت‌های بیمه برای جمع‌آوری اطلاعات بیمه‌شدگان استفاده کردند. البته آنها در ادامه مسیر باید نمونه خون و آزمایش ژنتیک نیز از افراد تهیه کنند تا بررسی‌های آنها را کامل کند.

جامعه امروز به سمت پیر شدن حرکت می‌کند و لزوم استفاده از حق بیمه‌ها هر چه بیشتر احساس می‌شود بنابراین شرکت‌های بیمه‌ نیز باید اطلاعات دقیقی از بیمه‌شده‌های خود داشته باشند.

ابداع این ساعت پیشگو به نفع بیمه‌شدگان نیز تمام می‌شود به طوری که افرادی که پیش از این به دلیل بیماری قادر به بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای نبودند، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

از آنجا که برخی افراد تمایلی به دانستن زمان مرگ خود ندارند، دانشمندان بر این باورند که مشخص کردن این زمان، فواید عملی، مالی و پزشکی را به دنبال دارد. به عنوان مثال، کمک می‌کند که افراد بتوانند برای بازنشستگی خود برنامه‌ریزی کنند.

مستمری‌های بازنشستگی به تازگی در بریتانیا آزاد شده‌ است و افراد می‌توانند این مستمری را دریافت و طبق میل خود از آن استفاده کنند. اما در این میان، اطلاع از زمان مرگ به افراد کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی دقیقی برای چگونگی صرف این مستمری داشته باشند.

دانشمندان معتقدند که پیش‌بینی‌های آنها از طول عمر افراد به طور نسبی صحیح خواهد بود و علاوه بر بررسی بیماری‌های مزمن، نحوه تأثیر داروهایی از قبیل استاتین‌ها و مسدودکننده‌های بتایی را نیز روی طول عمر افراد مورد مطالعه قرار می‌دهند.

منبع: آفتاب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ