خوردن غذاهای پرچرب و احساس خواب آلودگی؟!

jalalvand
مردانی که از رژیم غذایی غنی از چربی پیروی می کنند بیشتر در طول روز احساس خواب آلودگی دارند، از مشکلات خواب در طول شب رنج می برند و معمولا دارای اختلال خواب یا آپنه خواب هستند.

تحقیقات محققان دانشگاه آدلاید استرالیا نشان می دهد که بین رژیم غذایی چرب و خواب رابطه وجود دارد. نتایج این تحقیقات مبتنی بر داده های بدست آمده از بیش از ۱۸۰۰ مرد استرالیایی در رده سنی بین ۳۵ تا ۸۰ سال است که عادات غذایی شان در طول مدت ۱۲ ماه تحت بررسی بود.

به گفته محققان، بعد از تطبیق سایر عوامل جمعیت شناختی و سبک زندگی و بیماری های مزمن، آنها دریافتند مردانی که بالاترین مصرف چربی را دارند بیشتر حالت خواب آلودگی در طول روز را تجربه می کنند.

آنها اذعان می کنند که این موضوع دارای عوارض قابل توجهی برای سطح هوشیاری و تمرکز است که باید در مورد کارگران مورد توجه قرار گیرد.

به گفته آنها خواب نامناسب و احساس خواب آلودگی در طول روز به معنای داشتن انرژی کمتر است. اما از سوی دیگر این حالات موجب افزایش اشتهای افراد برای خوردن غذاهای پرچرب و حاوی کربوهیدرات بالا می شود که این موضوع هم با پیامدهای خواب بد و نامناسب مرتبط است. از اینرو الگوی رژیم غذایی نامناسب- خواب ناکافی می تواند تبدیل به یک دور تسلسل شود.

منبع: قدس آنلاین- مهر

لینک مرتبط: اگر شب‌ها مشکل بی‌خوابی دارید از این غذاها اجتناب کنید-قسمت اول

اگر شب‌ها مشکل بی‌خوابی دارید از این غذاها اجتناب کنید-قسمت دوم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ