آغاز اعتصاب هزاران پزشک در بریتانیا

a.mahammadi
اعتصاب حدود 16 هزار پزشک غیرمتخصص در انگلیس، باعث لغو بیش از 3300 عمل جراحی (10 درصد کل جراحی‌ها) و اختلال گسترده در سیستم بهداشتی و درمانی ملی بریتانیا (NHS) شده است.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «جرمی هانت»، وزیر بهداشت انگلیس خواستار بازگشت پزشکان به میز مذاکره شده و این اعتصاب را غیر ضروری خوانده است.

دکتر «جان مالاوانا»، رییس کمیته پزشکان غیرمتحصص اتحادیه پزشکی بریتانیا (BMA) این اعتصاب را پیامی روشن برای دولت خواند و گفت: ما از هر گونه نابسامانی ناشی از اعتصاب عمیقا متاسفیم اما این مبارزه برای محافظت بیماران در دراز مدت و زندگی کاری پزشکان غیرمتخصص است.

به گزارش بی بی سی، این اولین روز از سه روز اعتصابی است که اتحادیه پزشکی بریتانیا با رای اعضاء تصویب کرده است. دو اعتصاب بعدی برای دو هفته بعد و یک ماه بعد در نظر گرفته شده است.

در دو اعتصاب اول پزشکان غیرمتخصص در اورژانس‌ها به اعتصاب ملحق نمی‌شوند اما در اعتصاب سوم اورژانس‌ها هم اعتصاب خواهند کرد. در این اعتصاب پرستاران، پزشکان متخصص و پزشکان خانواده (GP) شرکت ندارند.

از 55 هزار پزشک غیر متخصص در بریتانیا – یک سوم کل پزشکان- 37 هزار نفر عضو اتحادیه پزشکی بریتانیا هستند که بیش از 98 درصد آنها ماه گذشته رای به اعتصاب دادند.

ابتدا سه روز اعتصاب در ماه دسامبر در نظر گرفته شده بود اما پزشکان آن را به تعویق انداختند تا شاید با دولت به توافق برسند و نیازی به اعتصاب نباشد.

اعتراض پزشکان به تصمیم دولت برای تغییر قرارداد پزشکان غیرمتخصص است و آن را ناعادلانه برای پزشکان و خطرناک برای بیماران می‌دانند.

دولت انگلیس استدلال می‌کند که آمار مرگ در دو روز آخر هفته بالا می‌رود و قصد دارد روز شنبه (که در این کشور روز تعطیل است) و تا ساعت 10 شب هر روز را ساعت عادی کار محسوب کند و برای آن پرداخت اضافه در نظر نگیرد.

اتحادیه پزشکی بریتانیا ادعای دولت را در مورد افزایش آمار مرگ و میر در تعطیلات آخر هفته مخدوش می‌داند و معتقد است با توجه به حقوق نسبتا پایین پزشکان غیرمتخصص، آنها مجبور هستند با کار کردن در روزهای تعطیل یا ساعت‌های غیر اجتماعی درآمد خود را افزایش دهند.

با اینکه دولت پس از تهدید پزشکان به اعتصاب، به آنها پیشنهاد 11 درصد افزایش حقوق داد اما پزشکان می‌‎گویند با قرارداد جدید درآمد آنها برای کار مشابه بین 30 تا 40 درصد کاهش پیدا می‌کند در نتیجه آنها مجبور خواهند بود ساعت‌های بیشتری کار کنند. آنها می‌گویند خستگی پزشکان به دلیل کار طولانی، احتمال خطا را افزایش می‌دهد که خطر آن متوجه بیماران خواهد شد.

منبع: ایسنا

بالاخره تخلفات وحشتانک پزشکی پیگیری می شوند؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ