دلایلی که نشان می‌دهد نباید سردرد یک سمت سرتان را نادیده بگیرید

مهرناز زاوه
اگر یک طرف سرتان درد بگیرد نسبت به آن بی‌توجه خواهید بود؟ نه. این کار را نکنید. چرا که ممکن است دلیل بارز بیماری‌های مهم و تهدیدکننده سلامت باشد که به توجه و مراقبت فوری نیاز داشته باشد.

اگر یک طرف سرتان درد بگیرد نسبت به آن بی‌توجه خواهید بود؟ نه. این کار را نکنید. چرا که ممکن است دلیل بارز بیماری‌های مهم و تهدیدکننده سلامت باشد که به توجه و مراقبت فوری نیاز داشته باشد. در اینجا به دلایلی اشاره می‌کنیم که نشان می‌دهد نباید نسبت به سردردتان بی‌تفاوت باشید.
میگرن: میگرن دوره‌ای است و وقتی شروع می‌شود درست مثل این است که انگار کسی می‌خواهد سرتان را خرد کند. سردردهایی این چنین که توأم با تیر کشیدن بوده اغلب با حالت تهوع، استفراغ و نقاط کور در بینایی همراهند. این سردردها می‌تواند تا چند ساعت و در برخی مواقع تا چند روز هم طول بکشد. عوامل ژنتیکی و محیطی فراوانی در بروز میگرن دخیل هستند.
سکته‌ی مغزی: وقتی جریان خون به مغز با اختلال روبرو می‌شود، منجر به سردرد همراه با تیر کشیدن شدید شده که می‌تواند به مدت طولانی ادامه داشته باشد و اغلب آن را «حمله مغزی» می‌نامند. اگر جریان خون به مغز به مدت طولانی مسدود شود، اکسیژن و منابع غذایی هم به مغز نمی‌رسد و این بر سلول‌های مغزی تأثیر می‌گذارد و به مرگ مغزی می‌انجامد. 
سردردهای خوشه‌ای: از دیگر دلایل وجود درد در یک بخش از سر شما خصوصا اطراف چشم، سردردهای خوشه‌ای است که بدون هیچ نوع هشداری، سریعا بروز کرده و زود هم از بین می‌رود. این نوع سردرد اغلب با تعرق و رنگ‌پریدگی و سرخ شدن صورت همراه است. 
سردردهای تنشی: این سردرد بسیار شایع بوده و اغلب حالت خفیف و حالت متوسط دارد و اغلب به شکل فشار زیاد به دور سر خود را نشان می‌دهد. دلیل اصلی این سردرد هنوز مشخص نیست و علائم شایع آن فشار مختصر در گیجگاه است. مدت بروز این سردردها معمولا کم است.
منبع: medicaldaily

توصیه‌های دکتر اُز برای رهایی از سردرد با همسان‌درمانی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ