چگونه می‌توان با روغن‌های داغ خانگی به رشد موها کمک کرد؟

مهرناز زاوه
فرقی نمی‌کند که موهایتان خیلی خشک باشد یا حساسیت زیادی به گرما داشته باشد، شما با یک سری روغن‌های خاص می‌توانید به تقویت آنها کمک کنید.

فرقی نمی‌کند که موهایتان خیلی خشک باشد یا حساسیت زیادی به گرما داشته باشد، شما با یک سری روغن‌های خاص می‌توانید به تقویت آنها کمک کنید. به خصوص روش استفاده از روغن‌های داغ یکی از بهترین گزینه‌ها برای موهایی با منافذ کم است. در واقع گرما باعث باز شدن روپوست‌های سر شده و به روغن‌های مخصوص این امکان را می‌دهد که به ساقه مو نفوذ کرده و تأثیر روغن را در تقویت موها بیشتر و مفیدتر کند. به منظور رسیدن به نتایج مطلوب، لازم نیست محصولی خریداری کنید که دارای فرمول و ترکیب خاصی باشد.
برخی روغن‌های مخصوص پخت و پز مانند روغن نارگیل، گزینه‌هایی بسیار عالی برای مراقبت از مو محسوب می‌شوند. علاوه بر روغن‌های لازم و ضروری، خودتان هم می‌توانید ترکیب مورد نظر روغنی‌تان را درست کرده و از مزیت‌های آن برای پوست سرتان بهره‌مند شوید. نتایج حاصل از استفاده از این محصولات شامل کاهش شکنندگی موها، محکم و براق و نرم‌تر شدن دسته موها و نیز سالم‌تر شدن پوست سرتان است. از طرفی می‌توانید بعد از شستشوی موهایتان دیگر از نرم‌کننده استفاده نکنید.
مواد لازم برای این کار:
۱ عدد تشت
آب
یک ظرف شیشه‌ای کوچک
روغن نارگیل
شانه
حوله 
روغن‌های ضروری (بر حسب انتخاب خودتان)
انتخاب مناسب‌ترین و بهترین روغن برای موی سر
روغن نارگیل
تحقیقات نشان می‌دهد روغن نارگیل یکی از معدود روغن‌های گیاهی است که می‌تواند به خاطر ساختار شیمیایی‌اش به ساقه موی سر نفوذ کند و این امر ارتباط نزدیکی با میزان پروتئین مو دارد. در این تحقیق مشخص شد که روغن نارگیل می‌تواند به طور چشمگیری میزان کمبود پروتئین مو را هم برای موهای آسیب‌دیده و هم برای موهای سالم جبران کند، البته زمانی که آن را پیش از شستشوی سر استفاده کنید.
میزان روغنی که لازم است برای موهای خود استفاده کنید به طول موها ارتباط پیدا می‌کند. برای موهای متوسط، تنها یک تا دو قاشق کافی ست.
نکته:
اگر از بوی روغن نارگیل خوشتان نمی‌آید، می‌توانید از روغن نارگیل تصفیه‌شده استفاده کنید. در واقع نسخه تصفیه‌شده آن بوی نارگیل نمی‌دهد. از طرفی به خاطر همین مسئله، در مقایسه با کره گزینه‌ای فوق العاده برای پخت و پز محسوب می‌شود.
شناسایی روغن‌های ضروری مازاد
قدم اول: ترکیب روغن‌های داغ
با استفاده از یک تشت و یک ظرف شیشه‌ای، یک ماهی‌تابه دوتایی درست کنید. کمی آب در تشت بریزید و بگذارید بجوشد و بعد آن را به کناری بگذارید تا آب کمی خنک شود. یک تا دو قاشق روغن نارگیل را در یک ظرف شیشه‌ای ریخته و حدود ۱۰ قطره روغن‌های لازم و ضروری مورد نظرتان را به آن افزوده و با روغن نارگیل مخلوط کنید. سپس ظرف شیشه‌ای را که حاوی روغن است در آب قرار داده و بگذارید در آن بماند تا زمانی که روغن نارگیل آب شده و مخلوط گرمی درست شود.
قدم دوم: استفاده از روغن
با استفاده از یک شانه، موهایتان را به چند بخش تقسیم کنید تا با این کار راحت‌تر بتوانید روغن را استفاده کنید. مقدار کمی از روغن را کف دستتان بریزید و اولین دسته از موهایتان را با آن ماساژ دهید. بعد به سراغ دسته بعدی موهایتان بروید. پس‌مانده‌های روغن را به انتهای موهایتان که خشک‌ترین و آسیب‌پذیرترین بخش مو محسوب می‌شود بمالید. اگر روغن‌های ضروری را به روغن‌های داغ مورد نظرتان اضافه کردید، سعی کنید این ترکیب را طی حرکات دایره‌ای به پوست سرتان بمالید.
قدم ۳: موهایتان را در حوله‌ای بپیچید
بعد از این کار موهایتان را در حوله‌ای نرم بپیچید و بگذارید یک شب تا صبح این روغن روی سرتان بماند. برای آنکه نتایج چشمگیرتری از این روغن‌ها ببینیید، بهتر است بگذارید چیزی حدود ۸ تا ۱۰ ساعت روی سرتان بماند.
قدم ۴: سرتان را بشویید
صبح که از خواب بیدار شدید سرتان را بشویید تا روغن آن از بین برود. احتمالا برای آنکه روغن به طور کامل از بین برود مجبور می‌شوید چند بار سرتان را بشویید اما با این کار موهایتان صاف‌تر و قوی‌تر شده و بهتر می‌توانید آن را به هر حالتی درآورید.
منبع: ehow

بهترین مدل مو برای نوع موی شما

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ