تصاویری از تاتو های ترسناک و عجیب به همراه عوارض!

jalalvand
آیا به فکر تاتو ها ،سوراخ کاری ها و سایر نقاشی های روی بدن افتاده اید؟ اگر جواب شما مثبت است در ابتدا باید با متخصص پوست صحبت کنید. برخی از بیماری های پوستی و دارو ها خطر ابتلا به عوارض جانبی را افزایش می دهند.در این مطلب به عوارض تاتو کردن می پردازیم اما در کنار آن تصاویری دلخراش از تاتو هایی که با برداشتن پوست ایجاد می شوند را خواهید دید. آیا چنین کارهایی برای فرد زیبایی به همراه دارد؟!

اگر نقاشی بر روی بدن خود دارید که دچار مشکل شده است باید با متخصص پوست در این باره صحبت کنید. متخصص برخی از عوارض جانبی که بعد از نقاشی کردن روی بدن به وجود می آید را درمان می کند. برخی از متخصصان حتی تاتو ها را پاک می کنند.

درمان عوارض جانبی:

عوارض جانبی بعد از نقاشی کشیدن بر روی بدن اتفاق می افتند که شامل: کلوئیدها، عفونت و واکنشهای آلرژیک پوستی هستند. دیگر خودتان تاتو های گوشت کن شده را حدس بزنید! یکی از عوارض جانبی سوراخ کاری روی بدن، کلوئید است. این یک اسکار ضخیم بزرگ می باشد که بزرگتر از سوراخ های عادی شده است. افرادی که پوست های تیره تر دارند بیشتر در معرض کلوئید هستند. برخی از افراد بعد از خالکوبی این کلوئیدها را مشاهده می کنند.

گزینه های درمانی برای این کلوئیدها شامل جراحی کردن برای در آوردن آنها، تزریق کورتیکواستروئید، اینترفرون برای صاف کردن اسکار و   cryosurgery برای منجمد کردن آن است. این کلوئیدها سرسخت هستند و همیشه به درمان جواب نمی دهند.

عارضه جانبی دیگری که متخصصان پوست درمان می کنند عفونت است. در نقاشی بدن پوست را سوراخ می کند. هر زمانی که شما پوست خودرا سوراخ می کنید ،خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهید. یکی از علامت های عفونت ،پوست قرمز ومتورم در محل نقاشی است.

سایر نشانه ها احساس گرما، پوست حساس و ترشحات بد بو است. ترشحات ممکن است سبز رنگ و یا زرد رنگ باشند. ممکن است تب کنید. اگر جدیدا روی بدن خود نقاشی کرده اید و متوجه یکی از این علامت ها شده اید سریعاً به دکتر مراجعه کنید. صبر کردن خطر رشد جدی عفونت را افزایش می دهد و باعث به خطر افتادن زندگی شما می شود.

حساسیت آلرژیک یک عارضه جانبی دیگری است. برخی افراد یک عکس العمل آلرژیک به جوهر خالکوبی دارند. و افراد عموما نسبت به جواهری که در قسمت سوراخ شده قرارمی گیرد حساسیت دارند. برخی از این جواهرات دارای نیکل هستند و بیشتر افراد به نیکل حساسیت دارند.

اگر یک عکس العمل آلرژیک را داشته باشید پوست شما قرمز می شود و می خوارد. زمانی که جواهر پوست شما را لمس می کند یا خالکوبی می کنید عکس العمل را مشاهده خواهید کرد.اگر چنین اتفاقی بیفتد به متخصص پوست مراجعه کنید.این حساسیت ها از بین نمی روند و حتی بدتر می شوند.

برداشتن خالکوبی:

متخصص پوست ، دراینکه به شما بگوید که چه انتظاری از برداشتن تاتوی خود داشته باشید تخصص دارد. قبل از پیشنهاد دادن نوع درمان، یک متخصص پوست عوامل زیادی را در نظر میگیرد. این عوامل شامل: جوهر تا چه عمقی به پوست نفوذ کرده است، رنگ خالکوبی و محل خالکوبی بر روی بدن.

معمولا درمان لیزری برای برداشتن خالکوبی پیشنهاد می شود. امروزه لیزر ها پوست هایی را که اسکار بر روی آنها باقی مانده است را بسته به عمق و رنگ خالکوبی درمان می کند. حتی با پیشرفت های وسیع در تکنولوژی لیزر ،امکان برداشتن همه ی جوهر وجود ندارد.

رنگ هایی مانند آبی تیره، قرمز، آبی های کمرنگ تر و جوهر های سبز به خوبی به درمان لیزر پاسخ می دهند. جوهر های سفید و یا کرم رنگ با درمان لیزری حتی تیره تر می شوند. خالکوبی های کوچکتر با عمل جراحی برداشته می شوند. درمان لیزری نیازمند چندین جلسه درمان است. بعد از هرجلسه باید محل لیزر شده را  با استفاده از نرم کننده مرطوب نگه دارید و ناحیه را بپوشانید.

برخی از خالکوبی ها به راحتی برداشته می شوند ولی همه اینطور نیستند. افرادی که پوست های روشن دارند و تاتو های آنها فقط سیاه رنگ است، خالکوبی به طورکامل برداشته میشود.

برخی از رنگ ها به طور کامل برداشته نمی شوند، بنابراین شما یک رنگ محو شده قابل مشاهده را می بینید. برخی از رنگ ها با لیزر برداشته نمی شوند ، همچنین برداشتن خالکوبی افرادی که پوست تیره دارند بسیار سخت است. اگر فردی خالکوبی کند و همان زمان پشیمان شود، برداشتن خالکوبی در آن زمان در بیشتر موارد امکان پذیر نیست.

بیماری های پوستی و داروها:

برخی از افراد بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به عوارض جانبی بر اثر نقاشی کردن بر روی بدن هستند. اگر شما یک بیماری پوستی دارید، ابتدا باید با متخصص خود صحبت کنید. به متخصص خود بگویید که چه چیزی می خواهید انجام بدهید.

متخصص به شما می گوید که آیا شما در معرض خطر هستید یا خیر. اگر شما دارویی مصرف می کنید که پزشک شما تجویز کرده است ، باید در این باره با متخصص پوست صحبت کنید. استفاده از کورتیکواستروئید ها و یا دارو هایی که سیستم دفاعی بدن را تضعیف می کنند خطر ابتلا به عوارض جانبی را افزایش می دهند.

متخصص پوست شما می تواند به شما در کاهش عوارض جانبی کمک کند. انتخاب یک مکان معتبر برای نقاشی کشیدن روی بدن برخی از خطرات راکاهش می دهد.

منبع: گل افشان

لینک مرتبط: با تاتو قند خون‌تان را اندازه بگیرید

عجیب‌ترین روش برداشتن تاتو!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ