اسید میوه در زیر پوست بدن؟!

jalalvand
خالکوبی کردن هزار دردسر برای پوست ایجاد می کند که دکتر امیر هوشنگ احسانی – متخصص پوست و مو در این رابطه می‌گوید: افراد برای از بین بردن خالکوبی به شخصی که آن را انجام داده است، مراجعه نکنند چرا که باعث چند رنگ شدن خالکوبی می‌شود و عملیات محو آن را دشوارتر می‌کند.

لیزر خالکوبی یک رنگ خیلی بهتر و نتیجه‌بخش‌تر از چند رنگ متفاوت است ولی این افراد معمولا برای پاک کردن از رنگ دیگری استفاده می‌کنند که خالکوبی پوشانده شود. استفاده از چند رنگ مختلف باعث بی تاثیر شدن لیزرهای معمولی در محو خالکوبی می‌شود و در این صورت برای درمان پوست باید بخشی از آن را تراشید که در این صورت امکان تولید کلوئید یا گوشت اضافی فراهم می‌شود.

علاوه بر روش های علمی و پزشکی که با عوارض همراه است برخی از افراد به تکنیک‌های خانگی نامناسب و عجیبی مانند استفاده از سیگار یا میله داغ یا اسیدهای ویژه روی می‌اورند که اثر زخم و عفونت بر پوست برجا ی می‌گذارد.

دکتر احسانی در این رابطه می‌گوید: “اسید میوه” نام ماده است که مردم برای محو تاتو از آن استفاده می‌کنند و نتیجه خوبی برای تاتوهای چند رنگ دارد ولی همچنان ریسک بالایی برای ایجاد لکوئید و گوشت اضافی به وجود می‌آورد.

همه پزشکان به اتفاق معتقدند خالکوبی کاملا قابل محو نیست و علاوه بر عوارضی که بر جای می‌گذارد به طور کامل از بین نمی‌رود. روانشناسان نیز دلیل تمایل به انجام خالکوبی را حاصل یک تب زودگذر می‌دانند که تنوع طلبی و تمایل به دیده شدن از جمله دلایل روانی آن است.

به طور کلی درصد بالایی از افرادی که اقدام به خالکوبی می‌کنند از کرده خود پشیمان می‌شوند در حالی‌ که هم خالکوبی و هم محو آن صدمات فراوانی بر پوست آنان بر جای می‌گذارد که با تصمیم درست و منطقی قبل از اقدامات این چنینی می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد.

منبع: ایسنا

لینک مرتبط: با تاتو قند خون‌تان را اندازه بگیرید

عجیب‌ترین روش برداشتن تاتو!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ