راهکارهای ساده برای رشد سریع‌تر مو

مهرناز زاوه
با اینکه روند رشد موها یک روند ثابت است، اما تغییرات جزئی در عادات روزانه‌تان می‌تواند باعث تقویت آنها شده تا در نهایت موهایی با ریشه‌هایی قوی و بلند داشته باشید.

اگر یک قرص جادویی بتواند به شکل معجزه آسایی باعث شود که موها سریع‌تر رشد کنند، احتمالا آن محصول فروش بالایی خوهد داشت. اما تا زمانی که چنین محصولی کشف شود، برخی از محصولات مراقبت پوستی، یا گزینه‌های مربوط به داشتن شیوه زندگی سالم می‌تواند به ارتقای میزان سلامت موهایتان کمک کند. با اینکه روند رشد موها یک روند ثابت است، اما تغییرات جزئی در عادات روزانه‌تان می‌تواند باعث تقویت آنها شده تا در نهایت موهایی با ریشه‌هایی قوی و بلند داشته باشید.
توجه به رژیم غذایی
اینکه چه چیزی می‌خورید تأثیر زیادی بر موهایتان دارد. در مقاله‌ای در مجله Allure متخصص پوستی به نام فردریک برندت در یادداشتی این مسئله را عنوان کرد که بیوتین ویتامین B باعث ارتقای رشد سالم موها شده و این کار را از طریق طولانی کردن ساقه مو و تحریک سلول‌های آن انجام می‌دهد. مصرف ۵۰۰۰ میکروگرم از آن در روز یا خوردن غذایی سرشار از انواع آجیل، آووکادو و ماهی سالمون هم باعث تشدید این مسئله می‌شود. غذاهایی که حاوی B6 هستند مانند کلم پیچ و بروکلی، و نیز ویتامین B12 که در شیر بادام، ماهی و لبنیات یافت می‌شود می‌تواند مواد مغذی اضافی برای داشتن موهایی سالم را فراهم آورد. از طرفی فولیت –که در غلات کامل، چغندر و میوه‌های توت‌مانند وجود دارد– هم می‌تواند باعث رشد سالم موها شود.
پیشگیری از بروز آسیب
شاید دور از ذهن باشد اما آرایش و کوتاه کردن موها به اندازه‌ی یک-چهارمِ اینچ و هر هشت هفته یک بار یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ و کمک به رویش آنهاست. در شرایطی که کوتاه کردن آنها باعث افزایش میزان رشدشان نمی‌شود، اما سر زدن به آرایشگاه در این مدت می‌تواند به کنترل انشعاب موها کمک کرده و از طرفی مانع از شکنندگی ردیفِ آنها شود. تا حد امکان سعی کنید از ابزارهای گرمادهنده‌ی مو، رنگ موهای حاوی مواد شیمیایی غلیظ، حجم‌دهنده‌های مو و سشوار استفاده نکنید. این وسایل می‌توانند باعث آسیب به دسته موهایتان شده و در نهایت به خاطر شکنندگی موها، رشد آنها را کندتر کنند.
رسیدگی به موها
فرانچسکو فوسکو، متخصص پوست اهل نیویورک معتقد است که رسیدگی به پوست سر با استفاده از محصولاتی که حاوی روغن‌های ضروری هستند به تقویت و استحکام سلامت موها کمک می‌کند. این متخصص همچنین توصیه کرده که به منظور تحریک جریان خون و افزایش میزان رشد آنها، روزانه یک تا دو دقیقه موها را ماساژ دهید. اگر می‌خواهید موهایتان برق و جلای خاصی پیدا کند بهتر است روغن‌هایی مانند روغن نارگیل، آووکادو و یا زیتون را گرم کنید و بعد به موهایتان بمالید. نرم‌کننده‌های حاوی پروتئین و ترکیبات مرطوب‌کننده هم با کاهش میزان شکنندگی موها می‌توانند به استحکام آنها کمک کنند.
عادات سالم
سیگار کشیدن می‌تواند مانع از جریان درست خون در سر شده و به کند شدن رشد مو بینجامد، به علاوه، استرس زیاد هم باعث بالا رفتن میزان کورتیزول شده و به ریزش موها منتهی می‌شود. همزمان با داشتن رژیم غذایی سالم، خواب منظم، مدیتیشن و ورزش می‌توانند به کاهش علائم استرس کمک کنند. وقتی که می‌خوابید، سعی کنید سرتان را روی یک بالش نرم قرار دهید و تا حد امکان برای بستن موهایتان از بندهایی که حالت ارتجاعی دارند استفاده نکنید. به جای آن شالی به دور سرتان ببندید یا به منظور محافظت از موهایتان در مقابل شکنندگی و آشفتگی، آن را با یک کش نخی جمع کنید.
منبع: webmd

چگونه می‌توان با روغن‌های داغ خانگی به رشد موها کمک کرد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ