حقایق جالب درباره بدن انسان

مهرناز زاوه
حدود ۷۰ درصد از گرد و خاک موجود در خانه، سلول‌های مرده‌ی پوست انسان است.

حرکت زبان
عضلات کمی در بدن وجود دارد که به اندازه عضله‌ی زبان، فعالیت دشواری انجام دهند. در واقع این زبان است که همیشه می‌پیچد تا صداهایی را که برای صحبت تولید می‌شود شکل دهد و از طرفی به هضم غذا کمک می‌کند. وقتی می‌خوابید، این زبان است که باعث پائین رفتن آب بزاق از گلو می‌شود.
دهان کثیف
پیش از بوسیدن کسی، بهتر است یک بار دیگر فکر کنید. آلوده‌ترین بخش بدن شما، دهانتان است. این مسئله در مورد همه صحت دارد، بنابراین آن را زیاد شخصی نکنید. تنها در یک دهان، تعداد باکتری‌ها می‌تواند به تعداد مردم روی زمین هم برسد. با شستشو و استفاده از نخ دندان زدن می‌توانید برای مدت کوتاهی این باکتری‌ها را از بین ببرید.
حقایقی راجع به صورت
صورت شما، میزبان میکروب‌های بسیار ریزی است. این کنه‌های هشت پا تخم می‌گذارند، زاد و ولد می‌کنند و این کار را در تمام نقاط صورت تکرار می‌کنند. رستنگاه مو، حدقه‌ی چشم و مژه‌هایتان بهترین محل برای پنهان شدن آنهاست. اگر نتوانید آن را کنترل کنید، می‌تواند به مشکلات پوستی و یا عفونت چشمی بیانجامد.
از خاک به خاک
از گردگیری خسته شده‌اید؟ باید خودتان را سرزنش کنید. حدود ۷۰ درصد از گرد و خاک موجود در خانه، سلول‌های مرده‌ی پوست انسان است. شما سالانه چیزی حدود ۱.۵ پوند از آن را تمیز می‌کنید. در واقع چیزی حدود سه و نیم فنجان شکر.
زیر پوست
حتی در مقایسه‌ی استخوان‌بندی هم، مردان و زنان موجودات متفاوتی هستند. استخوان‌بندی مرد دارای چانه‌ی چهارگوش، خط ابروی بزرگ و پیشانی اریب است. اما زن‌ها دارای چانه‌ی نوک تیز، ابروهای کوچک‌تر و پیشانی با زاویه‌ی کمتر هستند.
منبع: health

تصویری جالب از سیم پیچی مغز انسان!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ