گام هایی برای پیشگیری و کاهش درد معده

a.mahammadi
متخصص گوارش با اشاره به علائم معده درد گفت: بیمارانی که دچار معده‌درد هستند بهتر است آهسته غذا بخورند و بعد از غذا بلافاصله نخوابند؛ خوردن میوه‌های ترش هم برایشان ضرر دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان علی اکبر مهرورز گفت: زخم دستگاه گوارش در اثر مصرف برخی داروها، مسمومیت‌های غذایی، بیماری عفونی، نقرس، استرس و بیماری های عصبی ایجاد می شود و درد معده معمولا با علائمی مثل بی اشتهایی، کاهش وزن، حالت تهوع و استفراغ و احساس ترش کردن همراه است.

وی ادامه داد: مهمترین گام برای پیشگیری و تسکین درد آن، خوردن غذاهایی است که حجیم نباشند.بهتر است افرادی که دچار این درد می شوند پس از مصرف غذای خود بلافاصله نخوابند.

این متخصص گوارش گفت: تعداد وعده‌های غذایی را باید افزایش داد و آهسته غذا خورد. همچنین بهتر است این بیماران سبزیجات و ماست بیشتر مصرف کنند و نگذارند بیش از اندازه گرسنه بمانند.

مهرورز افزود: البته این بیماران پس از مراجعه به پزشک و تشخیص دلیل ایجادکننده دردهای معده رژیم غذایی مناسب را داشته باشند چراکه در برخی موارد خوردن میوه و سبزی به صورت نپخته و خام مناسب حالشان نیست.

وی ادامه داد: از طرفی خوردن سیب زمینی،هویج،جو، نارنج و موز برای اغلب بیماران مانعی ندارد. معمولا این افراد از خوردن میوه های ترش باید پرهیز کنند.

این متخصص گوارش با تاکید بر عدم استعمال دخانیات از سوی این بیماران گفت: خوردن یک لیوان آب قبل از غذا یا 2 ساعت بعد از هر وعده غذایی می تواند در کاهش درد موثر باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دوای درد معده را می دانید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ