۱۱ روش کاربردی برای دستیابی به اهداف تناسب اندام-قسمت دوم

مهرناز زاوه
داشتن ماهیچه‌های سه سر خوش‌فرم، بهترین جایزه برای تلاش‌های بی‌وقفه شما خواهد بود؛ اما کار کردن برای گرفتن جایزه بیشتر، به لحاظ انگیزشی تاثیر بسزایی دارد.

در ادامه‌ی قسمت اول با ۱۱ روش تمرینی متخصصان برای رسیدن به اهداف تناسب اندام آشنا می شوید.
۵. سطح تناسب اندام خود را پیدا کنید
دانستن نقطه شروع کمک می‌کند که یک برنامه تمرینی مناسب برای خود تعیین کنید. ارزیابی سطح تناسب اندام باعث می‌شود که به درک بهتری از سطح استقامت، قدرت، انعطاف‌پذیری و تعادل خود دست یابید. مثلا می‌توانید یک مسیر یک مایلی را تعیین کنید و با بیشترین سرعت در آن بدوید و حین دویدن، سطح تناسب اندام خود را بررسی کنید.
زمان را نگه دارید و نبض خود را چک کنید. یک دقیقه بعد، نبض‌تان را دوباره بگیرید. آزمون خود را دو ماه دیگر تکرار کنید تا ببینید چقدر سریع‌تر می‌دوید و سرعت نبض‌تان چه تغییری کرده است. اگر با یک مربی کار می‌کنید، از او بخواهید تست‌های بیشتری از شما بگیرد و نتایج به دست آمده از تمرینات شما را با سایرین مقایسه کند.
۶. اهداف تناسب اندام خود را به صورت عمومی بیان کنید
خود را در قبال دیگران پاسخگو کنید. به عزیزان‌تان اجازه دهید که وضعیت شما را در فیس بوک، توییتر و یا سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند. اگر در محل کارتان یک برنامه تمرینی برایتان تدارک دیده‌اند، از همکاران خود بخواهید که به شما بپیوندند. اهدافتان را واقع‌بینانه تعیین کنید. بسیاری از افراد وقتی تحت فشار مضاعف قرار می‌گیرند، از ادامه تمرینات باز می‌مانند.
۷. بازی‌های تناسب اندام را امتحان کنید
بازی‌های ویدئویی تناسب اندام که برای ایکس باکس و پلی استیشن عرضه می‌شوند، روز به روز پیچیده‌تر و چالش برانگیزتر می‌شوند. با ظهور اولین نسل از بازی‌های تناسب اندام، فقط می‌توانستید مچ دست‌تان را کمی تکان دهید. حالا می‌توانید حین بازی حرکات واقعی را تجربه کنید. به علاوه، می‌توانید در خانه تمرین کنید و از کار و بازی‌تان لذت ببرید. برای کسب بهترین نتایج، بازی‌هایی را امتحان کنید که به حرکت دادن پاها و باسن نیاز دارند. از بازی به عنوان یک مکمل بهره بگیرید و در کنارش ورزش هم بکنید.
۸.  حین تمرین خودتان را سرگرم کنید
گوش دادن به موسیقی، پادکست یا یک کتاب صوتی حین تمرین گزینه خوبی است. موسیقی‌هایی که ریتمشان تند است بیشترین تاثیر را دارند. مطالعه محققان بریتانیایی در سال ۲۰۱۰ نشان داد که دوچرخه سواران حین گوش دادن به موسیقی‌های با ریتم تند، با سرعت بیشتری رکاب می‌زدند. وقتی دوچرخه سواران به موسیقی مورد علاقه خود گوش می‌دادند، احساس می‌کردند که راحت‌تر رکاب می‌زنند. بر اساس مطالعه محققان دانشگاه سائو پائولوی برزیل در سال ۲۰۱۰ اگر باشگاه ورزشی شما خیلی شلوغ و پر سر و صدا است، از هدفون استفاده کنید و به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید.
۹. برای یک رویداد ورزشی تمرین کنید
اگر مدتی از ورزش دور بودید، یک پیاده‌روی ۵ کیلومتری شروع خوبی خواهد بود. دویدن کمک می‌کند که در کمترین زمان ممکن به تناسب اندام برسید. شما می‌توانید با صرف کمترین هزینه یک برنامه آموزشی و راهنمای تغذیه تهیه کنید و آن را با سایر دوندگانی که می‌شناسید به اشتراک بگذارید.
۱۰. در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید
خانم‌ها بیشتر تمایل دارند که از جنبه‌های اجتماعی ورزش در محیط‌های گروهی بهره‌مند شوند. افراد در محیط‌های گروهی آن‌قدر سرگرمی دارند که فراموش می‌کنند در حال تمرین هستند. آیا تا به حال به دوچرخه سواری داخل سالن فکر کرده‌اید؟ آیا با پیلاتس آشنا هستید؟ اگر با ورزش جور نیستید، سعی کنید در کلاس‌های زومبا یا هیپ هاپ شرکت کنید. برای شروع بهتر است در کلاس‌های مبتدیان حضور داشته باشید.
۱۱. به خودتان جایزه بدهید
داشتن ماهیچه‌های سه سر خوش‌فرم، بهترین جایزه برای تلاش‌های بی‌وقفه شما خواهد بود؛ اما کار کردن برای گرفتن جایزه بیشتر، به لحاظ انگیزشی تاثیر بسزایی دارد. به عنوان مثال، اگر برنامه ۸ هفته‌ای تناسب اندام خود را به پایان رساندید، یک لباس ورزشی جدید برای خود بخرید. همچنین می‌توانید به ازای هر یک مایلی که می‌دوید، یک سکه درون قلک‌تان بیاندازید. هر چند ماه یک بار می‌توانید پول‌ها را جمع کنید و کمی خوش بگذرانید.
منبع: lifescript

روش‌های شگفت انگیز برای آب کردن چربی با چای

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ