چطور در خانه تونر صورت درست کنیم؟

مهرناز زاوه
تونر باعث بسته‌ شدن منافذ پوست شده و به جوان‌سازی آن کمک می‌کند. علتش آن است که استفاده از آن٬ باعث افزایش جریان خون در منطقه مورد نظر شده که به کاهش چین و چروک٬ خط و خطوط ریز و مشکلات پوستی به خاطر بالا رفتن سن می‌انجامد.

تونر صورت که هم به شکل لوسیون و هم مایع در بازار موجود است٬ برای ضدعفونی کردن و پاکسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. تونر باعث بسته‌ شدن منافذ پوست شده و به جوان‌سازی آن کمک می‌کند. علتش آن است که استفاده از آن٬ باعث افزایش جریان خون در منطقه مورد نظر شده که به کاهش چین و چروک٬ خط و خطوط ریز و مشکلات پوستی به خاطر بالا رفتن سن می‌انجامد. در اکثر مواقع٬ تونر صورت دارای ترکیباتی است که به خلاص شدن از شر چربی‌های پوست و کاهش کهیرهای پوستی کمک می‌کند. همانطور که می‌دانید تجمع این روغن‌ها روی پوست منجر به بروز مشکلات پوستی نظیر قرمزی و کهیر می‌شود. برای آن دسته از افرادی که پوست چرب و یا لکه‌دار دارند٬ مصرف زیاد تونرهای قوی صورت می‌تواند مضر باشد.
انتخاب یک تونر مناسب
بهترین نوع تونر صورت٬ محصولی است که برچسب ملایم و بدون الکل داشته باشد. الکل٬ مسئول خشکی پوست است٬ بنابراین سعی کنید از مصرف محصولاتی که به آنها هم‌کش یا پالاینده (یا تصفیه‌کننده) می‌گویند خودداری کنید. 
نحوه درست استفاده از تونر صورت
استفاده از تونر صورت٬ قسمت مهم و ضروری عادت روزانه فرد در ارتباط با پاکسازی پوست است. تونر صورت را باید همراه با استفاده از یک حوله یا پنبه استفاده کرد. سعی کنید تونر صورت را در سرتاسر صورت خود و بیشتر روی مناطقی بمالید که می‌دانید روغن بیشتری آنجا جمع می‌شود (یعنی پیشانی٬ چانه٬ بالای لب). حواستان باشد که پیش از استفاده از هر محصول دیگری روی صورت٬ تونر صورت باید حدود ۳۰ ثانیه روی صورتتان بماند. در نهایت و پس از شستشوی آن٬ باید از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید تا پوستتان هیدراته شود٬ چرا که در اغلب موارد تونر باعث خشکی پوست می‌شود.
تونر خانگی صورت
فرقی نمی‌کند که بخواهید از شر لکه‌های ریز یا چین و چروک صورت خلاص شوید٬ یا آنکه آرایش٬ چربی و کثیفی را از صورتتان بزدایید٬ همه‌ی این‌ها کارهایی ضروری محسوب می‌شوند. استفاده از صابون باعث خشکی پوست می‌شود٬ که در نهایت به بروز کهیر بیشتر و خط و خطوط ریز در صورت می‌انجامد. پاکسازی پوست با تونر خانگی ملایم می‌تواند به از بین رفتن چربی و چرک آن کمک کرده و پوست را تقویت و مرطوب کند.
تونر خانگی صورت با بابونه
-بابونه گیاه گلداری است که بسیار شبیه گل مینا است. چای بابونه٬ مزایای زیادی برای سلامت داشته و می‌تواند با التهاب‌های پوستی مبارزه کند و خستگی عضلات را تسکین دهد و در نتیجه رنگ و روی شما را تغییر دهد و ظاهر خسته‌تان را از بین ببرد. 
برای درست کردن تونر صورت بابونه٬ نصف فنجان آب مقطر را بجوشانید. یک چای کیسه‌ای بابونه را به مدت پنج دقیقه در آب بگذرید. بعد بگذارید چای سرد شود و آن را داخل یک بطری شیشه‌ای سرپوش‌دار قرار دهید. با استفاده از یک پنبه٬ تونر خانگی را به صورتتان بمالید و بگذارید خشک شود.
تونر خانگی صورت با سیب و عسل
خوردن روزانه یک عدد سیب٬ ممکن است شما را از دکتر رفتن دور کند و ممکن هم است اینطور نشود٬ اما سیب‌ها حاوی اسید آلفاهیدروکسی هستند٬ که به از بین رفتن لایه‌ی سلول‌های مرده‌ی پوستی و سلول‌های خشک پوست و درخشان شدن و طراوت پوست کمک می‌کند. عسل هم برای صورت شما بسیار مفید است. عسل سرشار از آنتی اکسیدان بوده و می‌تواند مولکول‌های رادیکال آزاد را که باعث آسیب پوستی و چین و چروک می‌شود٬ از بین ببرد. برای استفاده از آن٬ سیبی با اندازه متوسط را پوست بکنید. آن را قطعه قطعه کرده و همراه با یک قاشق عسل در مخلوط‌کن بریزید. سپس آن را هم بزنید تا مایع غلیظی به جا بماند. مایع غلیظ را به صورتتان بمالید و بگذارید حدود ۱۵ دقیقه روی آن بماند. بعد صورتتان را بشویید تا بقایای تونر کاملا از بین برود.
تونر خانگی صورت با سرکه سیب
سرکه سیب دشمن جوش و کهیر بوده و به حفظ میزان اسید پوست کمک می‌کند. از طرفی در رفع مشکلات پوستی مانند پسوریاسیس یا خشکی و خارش پوست هم تأثیرگذار است. اگر فراموش کردید که عینک بزنید و پوستتان دچار آفتاب سوختگی شد٬ سرکه سیب می‌تواند به تسکین درد٬ از بین رفتن تاول و لایه‌برداری پوست کمک کند.
برای درست کردن این تونر٬ مقدار مساوی سرکه سیب و آب مقطر را در یک بطری دردار با هم ترکیب کنید. آن را خوب تکان دهید و با پنبه روی صورت خود بمالید. پیش از شستشو بگذارید چند دقیقه روی صورتتان بماند تا کاملا خشک شود.
منبع: ehow

چه کسانی نباید از تونر استفاده کنند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ