کنگره بین المللی آسم و آلرژی در مشهد برگزار می شود

jalalvand
سومین کنگره بین المللی ایمنولوژی، آسم و آلرژی و نخستین سمپوزیوم آلرژی غذایی و دارویی 14 تا 17 اردیبهشت در مشهد برگزار می شود.

دبیر علمی این کنگره روز شنبه به خبرنگاران گفت: بیش از 300 نفر از پزشکان و متخصصان آلرژی و رشته های مرتبط از سراسر کشور برای شرکت در این کنگره و سمپوزیوم گردهم می آیند.

فرحزاد جباری آزاد، میهمانان خارجی کنگره مزبور را چهار نفر از پزشکان برجسته جهان در حیطه ایمنولوژی و آلرژی از کشورهای آلمان و هند عنوان کرد.

وی شرکت کنندگان در این کنگره را شامل متخصصان آلرژی، ایمنولوژی، متخصصان اطفال، پوست، داخلی، پزشکان عمومی، داروسازی، فوق تخصص ریه و آلرژی و سایر رشته های مرتبط برشمرد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از بین 230 مقاله رسیده به دبیرخانه سومین کنگره بین المللی ایمنولوژی، آسم و آلرژی 170 مقاله پذیرفته شده که 20 مقاله به صورت سخنرانی و 150 مقاله در قالب پوستر ارائه می گردد.

وی روشهای پیشگیری، تشخیص و درمان آسم، آلرژی های بینی، بیماریهای التهابی، بیماریهای خود ایمنی و نقش طب سنتی در درمان آلرژی ها را از مهم ترین محورهای کنگره مزبور ذکر کرد.

وی ادامه داد: برپایی چهار کارگاه آموزشی پیرامون روش های تشخیص آلرژی ها، نقش ایمنی و ایمنولوژی و تشخیص آلرژی های غذایی و دارویی را از برنامه های جانبی این کنگره است.

جباری با بیان اینکه آلرژی ها در تمام جوامع دنیا در حال افزایش است گفت: بیماریهای آلرژی به اشکال مختلف خود را نشان می دهد که آسم و آلرژی های بینی یکی از این اشکال است.

وی افزود: میانگین شیوع آسم در ایران بین 10 تا 15 درصد برآورد می شود و میانگین جهانی آسم حدود 20 درصد است.

وی با بیان اینکه شیوع آلرژی های بینی از آسم نیز بیشتر است اظهار کرد: شیوع آلرژی های بینی در ایران حدود 25 درصد است.

جباری زمینه های ژنتیکی و ارثی، عوامل محرک مانند آلاینده های محیطی، گل و گیاه، حیوانات خانگی، مواد غذایی آلرژی زا، ارتقای بهداشت و تضعیف سیستم ایمنی را از مهم ترین عوامل ایجاد آلرژی ها برشمرد.

دبیر علمی سومین کنگره بین المللی ایمنولوژی، آسم و آلرژی گفت: هم اکنون 86 پزشک متخصص و فوق تخصص ایمنولوژی و آلرژی در کشور فعالیت دارند در حالی که این تعداد در 10 سال گذشته 35 نفر بود.

سومین کنگره بین المللی ایمنولوژی، آسم و آلرژی و نخستین سمپوزیوم آلرژی غذایی و دارویی با همکاری 9 شرکت دارویی کشور برگزار می شود.

منبع: ایرنا

لینک مرتبط: آسم چیست و درمان آن چگونه است؟

۶ راه‌ مقابله با آسم و انواع آلرژی‌

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ