نحوه کانتور کردن یا آرایش ترمیمی صورت

مهرناز زاوه
کانتورینگ تکنیکی است که برای آرایش و بهبود ویژگی‌های صورت به کار گرفته می‌شود. اگر به درستی کانتور کنید، می‌توانید چهره‌ای باریک‌تر، گونه‌ای برجسته‌تر و حتی بینی صاف‌تری داشته باشید.

کانتورینگ تکنیکی است که برای آرایش و بهبود ویژگی‌های صورت به کار گرفته می‌شود. اگر به درستی کانتور کنید، می‌توانید چهره‌ای باریک‌تر، گونه‌ای برجسته‌تر و حتی بینی صاف‌تری داشته باشید. شما می‌توانید بسته به شکل صورت‌تان از تکنیک کانتورینگ برای رسیدگی به وضعیت چهره خود استفاده کنید.
مرحله ۱: انتخاب سایه مناسب
سایه کانتور انتخابی شما باید تا حد امکان به رنگ طبیعی سایه‌هایی که روی صورت‌تان ایجاد می‌شود نزدیک باشد. بنابراین، می‌بایست از استعمال محصولات براق‌کننده و آنهایی که خیلی گرم هستند بپرهیزید. اگر دقت به خرج دهید، می‌توانید از یک سایه چشم مات یا خاکستری‌رنگ برای کانتور استفاده کنید.
نکته
اگر در پیدا کردن سایه مناسب مشکل دارید، می‌توانید از یک فونداسیون تیره‌تر استفاده کنید.
مرحله ۲: انتخاب بافت مناسب
عمل کانتورینگ می‌تواند با استفاده از کرم و پودر انجام شود. نوع پوست شما نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخاب محصول مورد نظرتان دارد. به عنوان مثال، پوست‌های خشک با محصولات کرمی سازگارترند، در حالی که پوست‌های چرب با پودر انطباق بیشتری دارند. با این حال، تنها یک دستورالعمل برای کانتورینگ صورت وجود دارد. شما می‌توانید با بهره‌گیری از تجربه و تخصص خود، با به کارگیری هر یک از محصولات فوق به نتایج دلخواهتان دست یابید. وقتی دنبال کانتورینگ هستید، به یک بافت مشخص بچسبید. مخلوط کردن کرم و پودر می‌تواند پوست شما را تکه تکه جلوه دهد.
نکته
اگر می‌خواهید از پودر برای کانتورینگ استفاده کنید، بهتر است از پودر فیکس‌کننده استفاده کنید.
مرحله ۳: بهبود وضعیت گونه
پس از اِعمال فونداسیون، ساتر و پودر فیکس‌کننده، می‌توانید با تشدید سایه‌های طبیعی زیر استخوان گونه به گونه‌های خود فرم بهتری بدهید. اگر محصول انتخابی خود را در جای مناسبی به کار نگیرید، گونه‌هایتان کمی گود افتاده جلوه خواهند کرد. بهتر است محصول انتخابی خود را به آرامی با حرکات دایره‌ای از وسط صورت به سمت گوش تا بخش داخلی استخوان گونه پخش کنید.
برای کانتورینگ عجله نکنید؛ چون برداشتن اضافات محصول می‌تواند به فونداسیون آرایش شما آسیب بزند. هدف از انجام این کار این است که سایه طبیعی اطراف گونه‌ها برجسته‌تر شود، بدون آنکه خطوط مشخصی روی صورت نمایان شوند. اگر به طور اتفاقی در مصرف محصول زیاده‌روی کردید، یک برس تمیز بردارید و محصول را روی صورت پخش کنید تا کم‌رنگ‌تر شود.
مرحله ۴: ایجاد یک شکل نرم C-مانند
عمل کانتورینگ در امتداد خط مو و با تمرکز بر عمق شقیقه‌ها انجام می‌گیرد. پس از ایجاد یک شکل C مانند، کانتور را از شقیقه‌ها تا کناره‌های صورت و استخوان گونه ادامه دهید. اگر یک پیشانی بزرگ دارید، انجام کانتورینگ در اطراف شقیقه و خط مو کمک می‌کند که پیشانی‌تان کوچک‌تر جلوه کند.
مرحله ۵: باریک کردن خطوط فک
کسانی که صورت گرد دارند، می‌توانند با انجام کانتورینگ در زیر فک و اطراف گوش و چانه، خطوط فک‌شان را باریک‌تر کنند. اگر صورت بلند و زاویه‌دار دارید، از کانتورینگ فک خودداری کنید.
مرحله ۶: به بینی‌تان شکل دهید
کانتورینگ بینی به تخصص و مهارت بیشتری نیاز دارد، چون کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند نتایج ناخوشایندی به دنبال داشته باشد. شما می‌توانید از یک برس نرم برای انجام کانتورینگ در دو طرف بینی‌تان استفاده کنید. برای این کار، باید یک خط نرم اما مستقیم از انتهای داخلی ابرویتان به نوک بینی بکشید. اگر خط ترسیم شده بیش از حد پررنگ است، از یک قلم مو برای ترکیب کردن آن استفاده کنید. شما می‌توانید با استفاده از کانتورینگ در زیر نوک بینی طوری نشان دهید که بینی کوتاه‌تری دارید.
مرحله ۷: صورت‌تان را «کوتاه‌تر» کنید
اگر صورتی دراز و چانه‌ای برجسته دارید، می‌توانید با انجام کانتورینگ در اطراف چانه طوری نشان دهید که انگار صورت کوتاه‌تری دارید.
مرحله ۸: مشخص کردن کاسه چشم
این مرحله برای افرادی که چشم‌های خمار دارند مناسب است. شما می‌توانید از یک قلم‌مو برای انجام کانتورینگ استفاده کنید. اگر چشم‌های شما به طور طبیعی فاقد خطوط مجزا است، آنها را باز نگه دارید تا خطوط چشم برملا شوند.
چند نکته دیگر:
با ترکیب خطوط کناری به وسیله قلم مو، کانتور صورت را نرم‌تر کنید. خطوط خشن ناخوشایند هستند و در عکس خوب به نظر نمی‌رسند!
کانتورینگ در روز باید حداقلی باشد؛ اما شب‌ها می‌توانید بیشتر از آن استفاده کنید.
یک برس تمیز در دست داشته باشید و به طور مداوم خطوط ریز و اشکالات صورت را اصلاح کنید.
عمل کانتورینگ را با فرم چهره خود انطباق دهید. اگر صورت باریک و زاویه‌دار دارید، بی‌خیال کانتورینگ شوید.
اگر به دنبال ظاهری درخشان‌تر هستید، می‌توانید از کانتورینگ و هایلایت در کنار هم استفاده کنید.
منبع: ehow

چطور ابروهایتان را به بهترین شکل ممکن آرایش کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ