طب سنتی محاکمه می شود! + تصاویر

jalalvand
یک هفته از پلمب بزرگترین مرکز طب سنتی و حجامت کشور می‌گذرد و پدر طب ایرانی –اسلامی به شکایت وزارت بهداشت در دادسرای جرائم پزشکی محاکمه می شود.

بزرگ‌ترین مرکز حجامت ایران به دلایل نامعلوم و نامشخص به شکایت دانشگاه علوم پزشکی ایران – وزارت بهداشت بسته شد و بیماران بسیاری که تحت نظر پزشکان و متخصصان این مرکز بودند از ادامه روند درمان خود بازماندند و سرگردان هستند.

جلسه رسیدگی به اتهامات پدر طب سنتی ایران و رئیس مرکز حجامت ایرانیان در دادسرا ناحیه 19 تشکیل شده است.

جمعی از بیماران تحت درمان این موسسه به همراه اساتید و دوستداران طب ایرانی-اسلامی برای حمایت از استاد حسین خیراندیش، رئیس موسسه حجامت ایران و در اعتراض به بسته شدن بزرگترین مرکز طب سنتی در کشور در مقابل محل برگزاری دادگاه این پرونده تجمع کردند.

برخی از تجمع کنندگان هدف از برگزاری این دادگاه و وقایع اتفاق افتاده را حاکی از برخی روشنگری‌ها و رک‌گویی‌های استاد خیراندیش در مقابله با برخی سیاست های وزارت بهداشت در رویکرد درمانی و نه بهداشتی این وزارت خانه می‌دانند.

ناصری از اساتید طب سنتی در این باره به فارس گفت: درمان‌های طب سنتی یک روند ارزان و کم هزینه است. در حالی که جریان سرمایه‌داری و طرفدار طب نوین به خاطر منافع شخصی و مالی در حال کنار زدن طب ایرانی اسلامی است.

وی ادامه داد: باید کارشناسان بی طرف فعالیت‌ها و بازدهی‌های این موسسه را مورد ارزیابی قرار دهند تا مشخص شود چه میزان از بیماران تا کنون توسط همین طب سنتی به راحتی و بدون عوارض و با هزینه کم درمان شده‌اند.

این استاد طب سنتی گفت: امروز همه ما برای دفاع از طب سنتی در اینجا گرد آمده‌ایم، چراکه محاکمه استاد خیراندیش محاکمه تمام طب ایرانی اسلامی است.

وی افزود: این پرونده هیچ شاکی خصوصی ندارد و صرفا به خاطر شکایت دانشگاه ایران و وزارت بهداشت این موضع اتفاق افتاده است.

ناصری گفت: روند مقابله با طب سنتی مدتی است که شکل گرفته است و یک جریان نرم در حال کنار زدن این طب از زندگی مردم است.

منبع: فارس

لینک مرتبط: تاکید وزیر بهداشت بر لزوم تسهیل ورود بخش خصوصی به طب سنتی

برخورد قضایی با متخلفان طب سنتی!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
رها

رها

1397-01-22 - 02:30 پاسخ

خیلی کار خوبی میکنه وزارت کشور . کاش کل این مراکز دروغین رو ببندم . چندتا دزد این جاها رو باز کردن که از سادگی مردم سواستفاده کنن . علمی که هم ندارن

Mehdi

Mehdi

1395-03-17 - 21:32 پاسخ

واقعا خجالت آوره که وزارت بهداشت مرکز طب سنتی رو پلمپ میکنه!!! تو کشور های اروپایی اولویت اول درمان بیماری ها طب گیاهی و سنتی هست و اگه با اونا درمان نشدن بعد میرن سراغ درمان های شیمیایی و قرص و .... بعد این جا به جای این که از طب سنتی و طب اسلامی دفاع کنن و ازش حمایت کنن. باهاش مخالف هستن!!!