بیست و هفتمین کنگره فیزیوتراپی ایران آغاز بکار کرد

faateme1366
بیست و هفتمین کنگره فیزیوتراپی ایران با حضور خانم دکتر «اما استوکز» رئیس کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی (WCPT)، از روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت به مدت ۳ روز در هتل المپیک تهران آغاز بکار کرد.

دکتر ایرج عبدالهی دبیر علمی بیست و هفتمین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران، گفت: این کنگره به همت انجمن فیزیوتراپی ایران و حمایت سازمان نظام پزشکی، سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ایران و همچنین ۱۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور و با حضور مهمانانی از ۱۵ کشور جهان، از امروز در هتل المپیک تهران برپا شده است.

وی افزود: برای اولین بار در تاریخ برگزاری کنگره های فیزیوتراپی اغلب سخنرانان برنامه علمی این کنگره خارجی هستند و سعی بر این است تا این کنگره را در سطوح عالی بین المللی برگزار کنیم و این کنگره با حضور رئیس کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی، معاون آموزشی وزارت بهداشت، رئیس سازمان بهزیستی، رئیس سازمان نظام پزشکی، رئیس دانشکده علوم بهزیستی و توانبخشی و پنج نفر از رؤسای فیزیوتراپی از کشورهای هند، پاکستان، لبنان ، تاجیکستان و همچنین فیزیوتراپیست های ایرانی مقیم آمریکا، استرالیا، انگلیس، پاکستان، هند، لبنان و تاجیکستان برگزار می شود.

عبدالهی، محورهای مورد بحث در این کنگره را بی اختیاری ادرار، سکته مغزی، توانبخشی قلبی، مشکلات و بیماریذ های ارتوپدی، ضایعات عصبی – عضلانی، ریوی ، آسیب های ورزشی، حرکات اصلاحی و اختلالات و انحرافات ستون فقرات و مفاصل و همچنین آرتروز بر شمرد.

دبیر علمی بیست و هفتمین کنگره فیزیوتراپی ایران، گفت: در حاشیه برگزاری این کنگره نمایشگاه تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی در ۴ سالن و با حضور ۸۰ تولید کننده داخلی و وارد کننده تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی برگزار می شود.

وی افزود: از دیگر برنامه های این کنگره علمی برگزاری حدود ۲۵ کارگاه آموزشی است که اکثریت این کارگاه ها توسط سخنرانهای فیزیوتراپیست خارج از ایران ارائه می شوند و همچنین پانل های متعددی را پیش بینی کردیم تا شخصیت های برجسته ای از رشته های مختلف علمی در این همایش حضور خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

عجیب ترین دستگاه فیزیوتراپی 100 سال پیش!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ