درمان خانگی برای عفونت پس از سوراخ کردن گوش نوزاد

مهرناز زاوه
لاله‌ی گوش نوزاد بسیار حساس است و حتی بعد از سوراخ کردن آن با خالص‌ترین نوع طلا، دچار درد شده و برایش آزردهنده خواهد بود و از طرفی ممکن است باعث چرک شود.

در برخی کشورها از جمله ایران رسم بر این است که چند روز بعد از به دنیا آمدن کودک، گوش او را سوراخ می‌کنند. تحقیقات متعددی درباره‌ی سوراخ کردن گوش در نخستین روزهای تولد وجود دارد. گفته می‌شود که سوراخ کردن گوش نوزادان مزایای زیادی دارد و به رشد و تکامل مغز کمک می‌کند٬ در سیستم گوارش تأثیر بسزایی داشته و بینایی را قوی می‌سازد. مهم نیست که دلیل این کار چیست؛ این حرکت برای نوزاد دردناک است. در اینجا به نکاتی درباره‌ی سوراخ کردن گوش اشاره می‌کنیم.
بعد از سوراخ کردن گوش چه اتفاقی می‌افتد؟
اگر همه چیز خوب پیش برود، اتفاق خاصی نمی‌افتد که نگران آن باشید. اما به خاطر داشته باشید که لاله‌ی گوش نوزاد بسیار حساس است و حتی بعد از سوراخ کردن آن با خالص‌ترین نوع طلا، دچار درد شده و برایش آزردهنده خواهد بود و از طرفی ممکن است باعث چرک شود. در این مواقع حتما کودک را به پزشک نشان دهید.
درمان
مایه‌ی خمیری از زردچوبه و روغن نارگیل درست کرده و آن را به لاله‌ی گوش نوزاد بمالید و بگذارید خشک شود. در صورت امکان، بعد از مالیدن آن، لاله‌ی گوش را با پنبه بپوشانید. وقت خشک شد، گوش را با دستمال مرطوبی تمیز کرده و دوباره کمی روغن نارگیل بزنید.
تأثیر
زردچوبه دارای خواص ضدباکتریایی و آنتی اکسیدانی است که به التیام زخم‌ها و بریدگی‌ها کمک می‌کند. حتی میزان کمی از آن برای درمان عفونت‌های پوستی بسیار تأثیرگذار است. علاوه بر این، از آنجایی که این ادویه هیچ عوارض جانبی بارزی ندارد، برای نوزادان گزینه‌ی خوبی است. روغن نارگیل هم دارای خواص آنتی باکتریال و ضدعفونی‌کننده است و باعث بهبود بسیاری از بیماری‌های پوستی از جمله اگزمای آتوپیک، کاندیدیاز و غیره می‌شود. بسیاری از مادران ترجیح می‌دهند به جای استفاده از روغن‌های ضروری، از روغن نارگیل استفاده کنند چرا که مزایای فراوانی دارد. بنابراین ترکیب آن با زردچوبه در درمان عفونت‌های بعد از سوراخ کردن گوش، بسیار مؤثر است.
منبع: health

چند راه حل ساده برای خارج کردن آب از گوش

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
زینب قائمی

زینب قائمی

1398-10-24 - 16:44 پاسخ

سلام من گوشمو سوراخ کردم خیلی ورم کرده در حدی ک نمیشه گوشواره را از گوشم در بیارم و چرک و خون میده چه دارویی بخورم خوب شه

تمنا

تمنا

1396-05-03 - 11:06 پاسخ

سلام میشه از گوشواره های برنج هم استفاده کرد من 15سالمه و دو هفته است گوشم رو سوراخ کرد و عفونت هم کرده

admin

admin

1396-05-03 - 11:06

مخاطب گرامی سایت الودکتر سلام

در صورت برطرف شدن عفونت گوش و نداشتن حساسیت قبلی به فلز برنج می توانید از این نوع گوشواره استفاده کنید.

دکتر رازانی