فروش سیگارهای الکترونیکی در آمریکا ممنوع شد!

jalalvand
دولت آمریکا برای نخستین بار گام بزرگی در مسیر ممنوعیت سیگارهای الکترونیکی میان نوجوانان بسیار پرطرفدار شده‌اند، برداشت.

سازمان غذا و داروی آمریکا مقررات جدیدی را برای ممنوع کردن فروش این سیگارها را به افراد زیر ۱۸ سال اعلام کرده است.

بر اساس این مقررات جدید که از۵ مه در ۹۰ روز آینده به اجرا درخواهند آمد، فروش سیگارهای الکترونیکی، سیگار برگ، توتون پیپ و توتون قلیان مشمول همان ممنوعیت‌های موجود برای سیگار، توتون بی دود و سیگارهای دست‌پیچ خواهند شد.

این مقررات جدید تاثیر عمده‌ای بر صنعت ۳.۴ میلیارد دلاری سیگارهای الکترونیکی می‌گذارند که در غیاب قوانین فدرال درباره آن‌ها گسترش یافته و باعث شده است که این وسایل دریافت نیکوتین به شایع‌ترین شکل مصرف فراورده‌های دخانی در میان نوجوانان و جوانان آمریکایی بدل شوند.

سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد که شرکت‌ها را ملزم خواهد کرد که برای تولید سیگارهای الکترونیکی و سایر فراورده‌های جدید دخانی را به همراه فهرست اجزای آن‌ها برای تایید دولت بفرستند و هشدارهای بهداشتی روی بسته‌های آن‌ها و در آگهی‌ها درباره آن‌ها بگذارند.

گروه‌های پشتیبان سلامت از این اقدام استقبال کرده‌اند. متصدیان صنعت تولید سیگارهای الکترونیکی هم می‌گویند این مقررات می‌تواند به شرکت‌های کوچک‌تر آسیب برساند و کسب‌وکارهای تولیدکننده شغل را به خاطر افزایش هزینه‌های ناشی از این فرآیند نظارتی با مشکل روبرو کند.

سازمان غذا و داروی آمریکا تعیین سن خریدار این فراورده‌ها را با شناسایی از راه عکس ضروری خواهد کرد، فروش این فراورده‌ها را به‌وسیله ماشین‌های خودکار مگر در مکان‌هایی که فقط بزرگ‌سالان در آن‌ها حضور دارند، ممنوع خواهد کرد و توزیع نمونه‌های رایگان این فراورده‌ها متوقف خواهد شد.

سیلویا برول، وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا به خبرنگاران گفت: «میلیون‌ها کودک هر سال از این راه با نیکوتین آشنا می‌شوند، نسل جدیدی به این ماده شیمیایی بسیار اعتیادآور وابسته می‌شود.»

برول گفت که مقامات بهداشتی هنوز شواهدی مشخص در دست ندارند که نشان دهند سیگارهای الکترونیکی به ترک سیگار کمک می‌کنند.

منبع: سپید آنلاین- رویترز

لینک مرتبط: احتمال بالای ترک سیگار، با سیگارهای الکترونیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ