روش‌های مؤثر برای مواجهه با میگرن در محل کار

مهرناز زاوه
گفته می‌شود که عوامل متعددی می‌توانند مسبب بروز سردردهای میگرنی باشند؛ اما هیچ‌کدام با میگرن‌های هنگام کار یا میگرنی که به خاطر فشار زیاد کاری رخ می‌دهد قابل مقایسه نیست.

گفته می‌شود که عوامل متعددی می‌توانند مسبب بروز سردردهای میگرنی باشند؛ اما هیچ‌کدام با میگرن‌های هنگام کار یا میگرنی که به خاطر فشار زیاد کاری رخ می‌دهد قابل مقایسه نیست. این نوع میگرن نه تنها شرایط کاری را برایتان دشوار می‌کند بلکه بر رشد کاری‌تان هم تأثیر منفی می‌گذارد. با این حال، دانستن این مسئله که چگونه خود را از عوامل محرک سردرد در محل کار دور نگه دارید، می‌تواند به بهتر شدن اوضاع کاری‌تان بیانجامد.
۱.رئیستان را از این وضعیت مطلع کنید
اگر سردردهای مکرر در محل کار بر میزان کارایی شما تأثیر می‌گذارد، باید درباره‌ی این مشکل با کافرما یا کارکنان نزدیکتان صحبت کنید. با اینکه نمی‌توانید انتظار درمان خاصی را داشته باشید، اما حداقل می‌توانید امیدوار باشید که در موقعیت‌های غیرقابل اجتناب به مشکلتان توجه می‌شود.
۲.مصرف چای و قهوه را کاهش دهید
مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه و چای در محل کار چیزی است که اکثر کارمندان باید مراقب آن باشند. اگرچه میزان کمی کافئین می‌تواند قدرت مغزتان را افزایش داده یا حالت خواب آلودگی را از بین ببرد و حتی سردردتان را تسکین دهد، اما مقدار زیاد آن می‌تواند برای افرادی که دچار میگرن می‌شوند مضر باشد. در واقع قهوه با کم کردن آب بدن، منجر به بروز سردرد می‌شود. حتی اگر قهوه عامل تحریک میگرنتان نباشد، باید مصرف آن را به یک تا دو فنجان در روز کاهش دهید.
۳.آب بنوشید
برخی از ما از نوشیدن آب پرهیز می‌کنیم، تنها به این خاطر که مجبور نباشیم زیاد به دستشویی برویم در شرایطی که عده‌ای هم هستند که این حقیقت را نمی‌دانند که مصرف آب کافی در روز برای حفظ یک وضعیت هیدراته متعادل بسیار لازم و ضروری است. نوشیدن آب باعث پیشگیری از کم‌آبی بدن شده و از طرفی جریان خون را در مغز افزایش می‌دهد که این به کاهش میزان میگرن کمک می‌کند.
۴.با زمان‌بندی غذا بخورید
وقتی فشار کاری افزایش می‌یابد صبحانه نخوردن، یا بی‌خیال شدن ناهار یا فراموش کردن خوردن اسنک هنگام شب کار بسیار ساده‌ای خواهد بود. اما اگر دچار میگرن می‌شوید، این‌ها چیزهای ساده‌ای هستند که نباید نادیده بگیرید. گرسنگی یکی از شایع‌ترین عوامل بروز میگرن بوده و اگر برای مدت طولانی غذا نخورید این مسئله به کاهش میزان قند خون و سردرد منتهی می‌شود.
۵.از خوردن غذاهایی که باعث تحریک میگرن می‌شوند خودداری کنید
بیش از ۲۵ درصد از حملات میگرنی به خاطر انتخاب‌های بد غذایی است که اغلب حین ساعات کاری خود انجام می‌دهید. برخی از مواد شیمیایی موجود در انواع غذاها می‌تواند بر جریان خونی که به مغز می‌رود تأثیر گذاشته و منجر به سردرد شود. برخی از این نوع غذاها عبارتند از شکلات، بادام، غذاهای فرآوری شده و تصفیه‌شده و مرکبات.
منبع: webmd

درمان خانگی میگرن با روغن نعناع و اوکایپتوس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ