دیپلمه‌ها و مجردها بیشتر خودکشی می‌کنند!

faateme1366
احمد حاجبی، رئیس اداره سلامت روان و اعتیاد وزارت بهداشت هم با اشاره به اینکه افراد بیکار در صدر آمار خودکشی هستند، گفت: «بیشترین آمار خودکشی از طریق مسمومیت صورت گرفته، بنابراین از وزارت جهاد کشاورزی تقاضا داریم سموم شیمیایی را رقیق و مواد تهوع‌آور به آن اضافه کنند.»

به گفته حاجبی خودکشی رفتاری است که فرد تعمدی باعث مرگ خود می‌شود. این موضوع علل مختلفی دارد و علی‌رغم اینکه از منظر ما یک معضل بهداشتی به شمار می‌رود، ولی ابعاد اجتماعی آن قابل‌توجه است. رئیس اداره سلامت روان و اعتیاد وزارت بهداشت ادامه داد: «خودکشی در زنان شایع‌تر از مردان بوده، ولی موارد فوت ناشی از آن در مردان بیشتر از زنان است.»

       او از راه‌اندازی سیستم ثبت خودکشی در نظام سلامت کشور خبر داد و گفت: «بر اساس ارزیابی‌های انجام‌گرفته ازلحاظ آمار خودکشی در مشاغل مختلف به‌تقریب بیشترین آمار خودکشی مربوط به افراد بیکار، دانش‌آموزان، دانشجویان، مشاغل آزاد، کارگران،‌ کارمندان، کشاورزان و دامداران به وقوع پیوسته است.»

       حاجبی ادامه داد: «بر اساس آخرین آمارها 30 درصد از خودکشی‌ها مربوط به مناطق روستایی و 70 درصد مربوط به شهری است. همچنین بیشترین آمار خودکشی ازلحاظ سطح تحصیلات مربوط به افراد دیپلمه و کمترین آمار در سطح تحصیلات فوق‌لیسانس و بالاتر است.»

       به گفته او خودکشی در افراد مجرد بیشتر است، ولی در سال‌های اخیر در افراد متاهل نسبت به گذشته بیشتر شده است. همچنین بیماران افسرده و افرادی که دارای اختلالات روان‌پزشکی و افکار خودکشی هم بوده‌اند، یا تاریخچه خانوادگی خودکشی دارند جزو گروه‌های پرخطر به شمار می‌روند. رئیس اداره سلامت روان و اعتیاد وزارت بهداشت بیشترین عامل خودکشی را مسمومیت از طریق مواد شیمیایی برشمرد.

       او شایع‌ترین سن خودکشی را 15 تا 24 سال اعلام کرد و همکاری آموزش‌وپرورش در کاهش این معضل را بسیار حائز اهمیت دانست.

منبع: روزنامه سپید

جایگاه جهانی ایران در خودکشی!

جزئیات سومین خودکشی سریالی تهران!/ زنان بیشتر خودکشی میکنند یا مردان؟!

نشانه‌های خودکشی کودکان را عمیقا جدی بگیرید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ