توقف رشد سلول‌های سرطانی با “ترفند گرسنگی”

faateme1366
کارشناسان دانشگاه ملی استرالیا اظهار داشتند: برای متوقف کردن رشد سلول‌های سرطانی باید آنها را از دریافت مواد مغذی محروم کرد.

به گزارش سرویس سلامت، بررسی متخصصان استرالیایی حاکی از آن است که محروم کردن سلول‌ها از دریافت مواد مغذی می‌تواند رشد آنها را حداقل تا 96 درصد محدود کند.

متخصصان دانشگاه ملی استرالیا در حال بررسی چگونگی استفاده از ذخیره پروتئینی برای درمان دیابت متوجه شدند که همین فرآیند می‌تواند برای مقابله با سرطان نیز کاربرد داشته باشد.

دکتر “استفن بروئر” از متخصصان این مطالعه گفت: پروتئین برای رشد انسان و همچنین رشد سلول‌های سرطانی ضروری است و بنابراین تصور می‌کنیم می‌توان این یافته را همزمان در درمان دیابت و متوقف کردن رشد سلول‌های سرطانی به کار بست.

اولین اقدام برای جلوگیری از ورود پروتئین‌ها به سلول‌ها برای مقابله با سرطان جواب داد اما محققان دریافتند که سلول‌های سرطانی می‌توانند با این شرایط سازگار شوند و بنابراین حمله و مقابله طولانی به کار گرفته می‌شود و سلول اجازه ندارد برای دریافت ماده مغذی از یک مسیر ذخیره برخوردار شود.

همچنین از دیگر فوائد محروم کردن سلول‌های سرطانی از دریافت مواد مغذی این است که می‌تواند در طیف گسترده‌ای از سرطان‌ها اعمال شود. مشکل معمولی که در مقابله با سرطان مشاهده می‌شود وجود روش‌های درمانی و داروهای خاص برای هر نوع از سرطان است که برای دیگر انواع آن بی‌تاثیر است.

به گزارش ساینس ورلد ریپورت، کارشناسان معتقدند در حالی که این روش موفقیت‌آمیز باشد می‌توان از امتحان کردن دیگر روش‌ها همچون شیمی درمانی صرفنظر کرد.

منبع: ایسنا

این شیر سرطان سینه می آورد! مراقب باشید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ