از رعایت نکردن بهداشت توسط همسرتان کلافه اید؟!

faateme1366
شلختگی و رعایت نکردن نظافت شخصی در روابط زناشویی، مشکلاتی را به وجود می آورد که مهم ترین آن کاهش میل همسر به برقراری رابطه است که این سردی جنسی بتدریج از دفعات برقراری رابطه زناشویی می کاهد. در واقع ممکن است به جدایی نیز بینجامد اما با راههایی که ذکر می کنیم می توانید این مشکل را از سر راهتان برداشته و زندگی عاشقانه ای را دوباره در کنار هم داشته باشید.

«شوهرم اصلا نظافت را رعایت نمی کند و مرد شلخته ای است. او هیچ وقت سعی نمی کند تمیز باشد و بوی عطر بدهد. همیشه من باید به او گوشزد کنم که به حمام برود و خودش را تمیز کند. اگر من به او نگویم چندین روز حمام نمی رود و اصلا خجالت هم نمی کشد. شب ها وقتی به خانه می آید بدون اینکه دستانش را بشوید، سر میز شام می آید و غذا می خورد. هرچه به او می گویم کمی تمیز باش و به خودت برس فایده ای ندارد.» نمی دانم چه کار کنم اما فکر کنم لازم است، یکبار درخواست طلاق بدهم؟

برای یک زندگی موفق لازم است همسران هر یک نیازهای یکدیگر را بشناسند و برطرف کنند، به جای این که تنها نیاز خویش را مهم بشمارند. این امر به برقراری حمایت عاطفی، تداوم عشق و دوست داشتن و کاهش ناسازگاری در زندگی زناشویی کمک فراوانی می کند. رعایت نکردن بهداشت در خانه یکی از همان نیازهاست و می تواند برای روابط زناشویی بسیار خطرساز باشد. اما خوشبختانه چنین وضعیتی قابل اصلاح است. اینها کارهایی هستند که اگر همسرتان بهداشت ضعیفی داشت می توانید انجام دهید:

آنچه را که انتظار دارید، خود انجام دهید

تغییر دادن همسرمان میسر نخواهد بود جز از طریق ایجاد تغییر در خودمان. همسران آینه یکدیگر هستند، عکس العمل در یکی زاییده عمل دیگری است، لذا توجه کردن به سر و وضع و آراستگی خودتان، نظر خواستن از همسرتان درباره این تغییر و تقویت روابط عاطفی، می تواند بسیار کمک کننده باشد.

در عمل نشان دهید که دوست دارید، آراسته باشد

همسرتان از این که شما او را دوست دارید اطمینان دارد و ممکن است به همین دلیل به توجه بیشتر به ظاهر خود نیازی نبیند؛ لذا همان طور که در عمل دوست داشتن خود را به او ثابت کرده اید، لازم است در عمل هم به او نشان دهید که دوست دارید آراسته تر باشد. به عنوان مثال برایش لباس های جدید بخرید، از شب قبل لباس هایش را برای صبح فردا آماده بگذارید، آن گاه که بر تن کرد از لباس جدیدش تعریف کنید و به این شکل آراستگی او را مورد تشویق قرار دهید. با خرید لباس برای شوهرتان او متوجه می شود که خودش هم سهمی از درآمد خانواده دارد و لازم است به خودش هم توجه کند.

غیرمستقیم وضعیت را درست کنید

اینکه با همسری که بهداشت شخصی خود را رعایت نمی کند چه می توانید بکنید به عمق و مدت رابطه شما بستگی دارد. اگر به تازگی با او آشنا شده اید یا ازدواج کرده اید، بهتر است به صورت غیرمستقیم او را متوجه این موضوع کنید زیرا دو طرف بسیار نسبت به هم حساس تر هستند و ممکن است به دل بگیرند. تصور کنید که چیزی که در وحله اول شما را جذب همسرتان کرده است، ظاهر جداب و خوش تیپ او یا مهارت فوق العاده او در برقراری ارتباط بوده باشد، ولی وقتی به او نزدیک تر شدید، متوجه شدید که باید بیشتر روی بهداشت شخصی خود کار کنند.

می توانید صحبت را با گفتن این مسئله که چقدر دوست دارید با آدم هایی که تمیز و مرتب هستند رابطه داشته باشید. برای هدیه می توانید به او یک عطر خوب بدهید. به او بگویید که وقت زیادی را برای انتخاب بوی این عطر صرف کرده اید و از او خواهش کنید هر زمان با شماست از آن بزند. این روشی بسیار رمانتیک برای بالا بردن بهداشت شخصی اوست.

اگر بهداشت عمومی او ضعیف است، می توانید کمی بیشتر هزینه کرده و یک سبد هدیه برایش بگیرید و چندین مورد از لوازم بهداشتی خوشبو مثل خمیردندان، مسواک، عطر، اسپری، شامپوی بدن، شامپوی سر و آدامس در آن بگذارید. بهترین قسمت این رویکرد غیرمستقیم این است که به هیچ عنوان کاری نمی کنید که به او بر بخورد و ناراحت شود.

با رویکردی مستقیم تر در دل حادثه

متاسفانه رویکرد غیرمستقیم همیشه روش موثری نیست. اگر همسرتان از جمله کسانی است که اشاره های غیرمستقیم را متوجه نمی شود، زمانش رسیده است که رویکردی مستقیم تری را امتحان کنید. مثلاً تصور کنید که هر دو شما در یک مرکز خرید هستید، جلو یک فروشگاه محصولات بهداشتی بایستید و با همسرتان درمورد این حرف بزنید که بوی بد دهان یا بدن تا چه اندازه می تواند روابط عاشقانه را نابود کند.

بهداشت خانگی ضعیف

بهداشت ضعیف در رابطه معمولاً  مربوط به مسائل جسمی تلقی می شود ولی اگر با هم زندگی می کنید و یکی از شما از لحاظ بهداشت و نظافت خانه هم ضعیف باشد، به همان اندازه می تواند آزاردهنده باشد. ضعیف بودن بهداشت خانگی شامل تمیز نکردن توالت، بیرون نریختن زباله ها، نشستن لباس ها یا مرتب نکردن تختخواب و امثال آن می شود.

درموردش حرف بزنید

حرف زدن درمورد مشکل بهداشت ضعیف اگر مدت بیشتری باشد که با همسرتان باشید، راحت تر خواهد بود. اگر این مشکل مشکلی متداول باشد یا قبلاً سعی کرده اید این مسئله را با اشاره غیرمستقیم به او بفهمانید ولی موفق نشده اید، زمان و مکانی مناسب را انتخاب کنید که بتوانید در کمال آرامش با هم حرف بزنید. درمورد چیزی که لحظات عاشقانه تان را خراب می کند با صداقت حرف بزنید و به او بگویید که بوی بد دهان یا بدن چقدر می تواند در محیط کاری هم به او آسیب برساند. برای رساندن پیامتان باید با درایت رفتار کنید.

نشانه مشکل جدی تری است

اما اگر متوجه شوید که بهداشت ضعیف همسرتان یک مشکل مزمن است، شاید وقتش باشد که از یک متخصص کمک بگیرید. همچنین، بوی بد بدن به ویژه در ناحیه تناسلی می تواند نشانه عفونت باشد و اگر با علائم دیگری مثل زخم یا ترشح همراه باشد، می تواند نشانه یک بیماری مقاربتی باشد. البته این به آن معنا نیست که باید افراطی عمل کنید و همسرتان را به نزدیک ترین بیمارستان برسانید ولی اگر این مشکل مزمن باشد، نیاز به توجه جدی دارد و می تواند سلامت عمومی همسرتان را به خطر بیندازد.

کنار آمدن با کسی که بهداشت را رعایت نمی کند کار ساده ای نیست. از یک طرف صمیمی شدن به چنین فردی غیرممکن است و از طرف دیگر بخاطر ترس از ناراحت کردنش حرف زدن با او در این مورد هم سخت است چون مطمئنا هیچکس دوست ندارد بشنود که چقدر بوی بدی می دهد. تنها نکته مثبت درمورد این مشکل این است که برخلاف سایر مشکلات روابط مثل خیانت یا آزار، برطرف کردن این به مراتب راحت تر است.

منبع: تبیان

همسرت را حسود نکن!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ