این ژل رگ تولید می کند!

faateme1366
دانشمندان ژلی ساخته اند که پس از تزریق به داخل بدن رگ تولید می کند. این دستاوری بزرگ در علم پزشکی محسوب می شود که به دگرگونی بزرگی در زندگی مبتلایان به دیابت منتهی خواهد شد.

محققان دانشگاه تگزاس این ژل تزریقی را تولید کرده و بر این باورند که از این پس میلیونها بیمار دیابتی به زندگی دوباره بازگردند.

در حال حاضر میلیونها بیمار دیابتی در سراسر جهان زندگی می کنند که به دلیل اختلال در عملکرد سیستم قلبی و عروقی و از دست دادن اندامهای مختلف زندگی سختی را دنبال می کنند.

اکنون محققان دانشگاه تگزاس از این نوآوری ارزشمند برای رشد و نمو دادن رگهای خونی و احیای دوباره جریان این مایع حیات بخش در شریانهای موشهای آزمایشگاهی استفاده کرده و متوجه شده اند که تغییرات چشمگیری در سطح سلامت جانور ایجاد می کند.

حالا این محققان امیدوارند که از این دستاورد در سالهای نه چندان دور برای آزمایش بر روی بیماران و به خصوص بیماران دیابتی استفاده کنند.

آمارها نشان می دهد که ۲۵ درصد بیماران دیابتی در نهایت باید به قطع عضو تن دهند.

اما محققان دانشگاه تگزاس با استفاده از تازه ترین دستاوردهای علم مهندسی زیست پزشکی نشان داده اند که این ژل بازتولیدکننده (احیا کننده) تا ۸۵ درصد از جریان خون طبیعی را در اندامهایی که رگهای خونی شان به واسطه پیشرفت بیماری از کار افتاده اند احیا می کند.

این فناوری جدید در حالی ابداع شده که روشهای درمانی فعلی نظیر ماساژدرمانی، استفاده از داروهای مختلف و در نهایت جراحی تنها اثر موقتی دارند اما با این ژل تولید کننده رگ می توان به درمان همیشگی بیماران امیدوار شد.

منبع: مهر

دست مصنوعی دارای حس ابداع شد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ