روش‌های هوشمندانه برای استفاده از نمک-قسمت دوم

مهرناز زاوه
مقداری نمک جلوی در ورودی، درگاه پنجره‌ها و هرجایی که فکر می‌کنید مورچه‌ها از آنجا وارد خانه می‌شوند بریزید. مورچه‌ها دوست ندارند روی نمک راه بروند.

در ادامه‌ی قسمت اول به برخی از روش‌های استفاده خوب و مناسب از نمک اشاره می‌کنیم.
موارد استفاده در بیرون خانه:
جلوگیری از ورود مورچه‌ها
سعی کنید مقداری نمک جلوی در ورودی، درگاه پنجره‌ها و هرجایی که فکر می‌کنید مورچه‌ها از آنجا وارد خانه می‌شوند بریزید. مورچه‌ها دوست ندارند روی نمک راه بروند.
خاموش کردن آتش ناشی از چربی
یک قوطی نمک در نزدیکی اجاق گاز و دم دستتان نگه دارید. اگر آتش چربی شعله‌ور شد٬ آن را با نمک خاموش کنید. (هرگز برای خاموش کردن آتش چربی یا روغن از آب استفاده نکنید، چرا که باعث پخش شدن آتش چربی می‌شود.) وقتی نمک را روی آتش می‌ریزید، درست مانند یک چیز داغ عمل کرده و گرمای آتش را از بین می‌برد. 
شمع بدون اشک
اگر شمع‌های تازه را به مدت چند ساعت در محلول آب نمک قوی قرار دهید و بعد آنها را به خوبی خشک کنید٬ وقتی آنها را روشن می‌کنید اشک نخواهند داشت و چکه نمی‌کنند.
شادابی و طراوت شاخه‌های بریده شده گل
یک مشت نمک را به آب اضافه کرده و بعد این محلول را در گلدان گل بریزید تا شاخه‌های بریده‌ی گل، عمر طولانی‌تری داشته باشد.  (از طرفی می‌توانید از یک قرص آسپیرین و یا مقداری شکر هم برای این کار استفاده کنید).
صاف و مرتب نگه داشتن گل‌های مصنوعی
گل‌‌های مصنوعی را می‌‌توان در گلدان و با استفاده از نمک، ثابت و منظم نگه داشت. برای این کار کمی آب سرد به گلدان اضافه کرده و گل‌‌ها را به طور مرتب در آن قرار دهید. نمک به مرور سفت و سخت شده و گل‌ها را داخل گلدان به خوبی نگه می‌‌دارد.
ترمیم دیوارها
برای پرکردن خراش‌ها، کنده‌‌شدگی‌ها و یا سایر خوردگی‌ها در یک دیوار گچی، دو قاشق نمک و ۲ قاشق نشاسته را با هم ترکیب کرده و بعد به میزان کافی آب (حدود ۵ قاشق) به آن بیافزایید تا حالت خمیری پیدا کند. برای پرکردن سوراخ‌ها و خوردگی‌ها می‌توانید از این ترکیب استفاده کنید.
از بین بردن علف‌های هرز 
اگر بین آجرها یا بلوک‌های ایوان یا حیاط یا مسیر ورودی علف‌های هرز روییده، سعی کنید با دقت و احتیاط، بین شکاف‌ها نمک بریزید، بعد کمی آب روی آنها بپاشید یا منتظر بمانید باران بیاید.
پیچک‌های سمی را بکشید 
حدود یک کیلو و نیم نمک را با یک گالن آب و صابون مخلوط کنید (می‌توانید از مایع ظرفشویی هم استفاده کنید) و با افشانه آن را روی برگ‌ها و ریشه‌ها بپاشید.
آرام کردن یک باربیکیوی وحشی
برای کاهش شعله‌ها و دود ناشی ار سیخ کباب‌ها در باربیکیو می‌توانید کمی نمک روی آن بریزید تا با این کار زغال‌ها هم سریع‌تر خاموش شوند.
نظافت
نمک را یکی از بهترین محصولات برای شستشو و نظافت می‌دادند. از طرفی برای سایر ترکیبات مانند سرکه در قالب کاتالیزور عمل کرده و خاصیت ضدعفونی‌کننده دارد. برای یک شستشو یا نظافت ملایم، با نمک و جوش شیرین و آب و صابون، یک ترکیب خمیرمانند درست کرده و برای تمیز کردن سطوح لعابدار٬ ظروف چینی و غیره از آن استفاده کنید.
از بین بردن حلقه‌های ناشی از آب
مایه رقیق نمک و روغن سبزیجات را به آرامی روی علامت‌های سفیدی بمالید که بر روی لیوان‌های مخصوص نوشابه افتاده یا بر روی ظروف داغ روی میزهای چوبی دیده می‌شود.
تمیز کردن ظروف چرب
ماهی‌تابه‌‌های چدنی را می‌توان به راحتی با کمک نمک و حوله‌‌های کاغذی تمیز کرد و چربی آنها را از بین برد.
از بین بردن لکِ فنجان‌‌ها
نمک را با مقداری آب و صابون قاطی کرده و برای از بین بردن لک‌های ناشی از قهوه و چای از آن استفاده کنید.
تمیز کردن یخچال
ترکیب نمک و سودا برای از بین بردن و پاکسازی و ضدعفونی کردن فضای داخل یخچال بسیار مفید است؛ روشی عالی برای دور نگه داشتن مواد شیمیایی از غذا.
تمیز کردن ظروف مسی یا برنجی
به مقدار برابر نمک و آرد و سرکه را با هم ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند و آن را روی ظروف فلزی بمالید. بعد بگذارید به مدت یک ساعت روی آن بماند و سپس با یک پارچه تمیز یا برس آن را پاک کنید.
از بین بردن پوسیدگی و زنگ‌‌زدگی
نمک و کرم تارتار را با مقدار کافی آب ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کنید. آن را روی جاهای زنگ‌ زده یا پوسیده بمالید٬ بگذارید خشک شود و بعد آن را با یک پارچه نرم و خشک تمیز کنید. می‌توانید از ترکیب مشابه نمک و لیمو هم برای این کار استفاده کنید.
منبع: health

درمان‌ خانگی پادرد با نمک فرنگی اصل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ