چطور در مهمانی چهره جذاب‌تری داشته باشیم؟

مهرناز زاوه
شاید یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که هنگام دعوت شدن به مهمانی‌های مختلف برایتان پیش می‌آید رفتن به بیرون و خرید محصولات آرایشی جدید و نوع آرایشتان است. در اینجا به نکات جالبی در همین زمینه اشاره می‌کنیم.

شاید یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که هنگام دعوت شدن به مهمانی‌های مختلف برایتان پیش می‌آید رفتن به بیرون و خرید محصولات آرایشی جدید و نوع آرایشتان است. در اینجا به نکات جالبی در همین زمینه اشاره می‌کنیم.
۱.پوستتان را آماده کنید و به آن برسید تا در بهترین وضعیت خود باشد
آرایش کردن درست مثل نقاشی روی بوم است. اگر بوم نقاشی (یا صورتتان) در وضعیت بسیار بدی قرار داشته باشد، آرایشتان هم افتضاح خواهد شد. راه حل این است که حداقل ۳ تا ۴ هفته پیش از هر مراسمی که به آن دعوت هستید، به طور مداوم از محصولات مراقب از پوست استفاده کنید. بهتر است کارتان را با اسکراب‌های لایه‌بردار آغاز کنید. می‌توانید آنها را دو تا سه بار در هفته بعد از پاکسازی به کار ببرید و مطمئن باشید که با این کار پوستی شاداب و با‌طراوت خواهید داشت.
۲. ابروهایتان را حرفه‌ای آرایش کنید
حتی اگر ابروهایتان خیلی کم‌پشت است، اگر به خوبی به آنها برسید زیبا خواهند شد. موهای ژولیده و پراکنده ابرو که بلند شده و از حدود ابروهایتان بیرون زده است یکی از اولین چیزهایی است که باعث می‌شود ظاهرتان به هم ریخته و نامرتب به نظر برسد و در نهایت تأثیر آرایشتان را از بین خواهد برد. سعی کنید موهایی از این دست را که خیلی سریع روی چانه و لب بالایی رشد می‌کنند، مرتب چک کنید. می‌توانید از آینه‌های بزرگ‌کننده هم استفاده کنید تا آنها را بهتر ببینید.
۳.تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید آرایش چشمتان بیشتر به چشم بیاید یا آرایش لب
اگر تصمیم گرفته‌اید چشمانتان آرایش خوب و فوق العاده‌ای داشته باشد، پس بهتر است آن را با یک رژ لب ملایم و یا برعکس ست کنید. اگر رژ لب قرمز براق و درخشانی را با رنگ تیره و سنگین دودی برای آرایش چشم انتخاب کنید٬ آن وقت ممکن است شبیه بازیگران پانتومیم شوید.
۴.بهترین رنگ را انتخاب کنید
شاید شما هم مانند بسیاری از خانم‌ها علاقه خاصی به رنگ مشکی داشته باشید. دلیل پرطرفدار بودن رنگ مشکی این است که هم شما را لاغرتر نشان می‌دهد و هم خیلی باکلاس است. اگر یقه لباستان کمی باز است، می‌توانید برای کم کردن تأثیر آرایش، گردنبند جواهر بیاندازید. مثلا اگر موهایتان خاکستری یا سفید است، سعی کنید گردنبند یا گوشواری بیاندازید که به رنگ نقره‌ای روشن و براق باشد.
۵.سعی کنید رنگی که برای رژ گونه و رژ لب استفاده می‌کنید با هم همخوانی داشته باشد
رنگی که انتخاب می‌کنید تا روی صورت و به ویژه به گونه‌ها و لب‌هایتان بمالید اهمیت زیادی دارد. این رنگ‌ها باید با هم همخوانی داشته باشند تا تأثیری که بر ظاهرتان می‌گذارد بیشتر باشد. اگر به رنگ‌های گرم علاقه دارید، پس به دنبال رژ یا پودرهای صورتی فوق العاده و یا رژ لب مرجانی یا قرمز-نارنجی گرم باشید. اگر به دنبال رنگ‌های سرد هستید بهتر است رژگونه‌ی صورتی خود را با قرمز تیره ترکیب کنید و یا از سایه‌ی صورتی تیره استفاده کنید.
۶.بلافاصله بعد از بیرون آمدن از حمام آرایش نکنید
روزی که قرار است به مراسم مهمی بروید سعی کنید حداقل دو ساعت قبل از آرایش کردن حمام بروید. آیا تا به حال سعی کرده‌‌اید در آب و هوای گرمسیری که رطوب هوا زیاد است آرایش کنید؟ بله، در این شرایط آرایشتان روی صورتتان به خوبی نمی‌ماند و آب می‌شود. بنابراین بهتر است بعد از بیرون آمدن از حمام، اول بدنتان را حسابی خنک کنید و بگذارید تا بدن عملیات بازیابی را بعد از بخار داغ حمام انجام دهد.
۷.از پرایمر مخصوص لب، چشم و صورت استفاده کنید تا مطمئن شوید که آرایشتان خوب و تازه خواهد ماند
پرایمرها، سلاح‌های مخفی شما هستند. در صورت استفاده از آنها می‌توانید از چندین ساعت پیش از شروع مراسم آرایش کنید، بدون آنکه نگران خراب شدن و یا ماسیدن آن روی صورتتان باشید؛ چون استفاده از پرایمرها به طور قابل توجهی ماندگاری آرایش‌تان را بیشتر خواهد کرد.
امیدواریم این راهکارها توانسته باشد کمکتان کند تا توجه بیشتری به آرایش و محصولات آرایشی تان داشته باشید و هنگامی که به مراسمی دعوت می‌شوید بتوانید به نحو احسن از آنها استفاده کنید. 
منبع: prevention
  

چطور ابروهایتان را به بهترین شکل ممکن آرایش کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ