تحت نظر بودن صاحبان آگهی های ماهواره ای در ایران!

jalalvand
رئیس جامعه متخصصین داخلی گفت: «مجلس شورای اسلامی طی روزهای گذشته قانونی را تصویب کرد که در صورت اجرا، قدم بزرگی در زمینه برخورد با تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان به سلامت در رسانه‌ ملی و سایر رسانه‌های داخلی خواهد بود.»

ایرج خسرونیا با طرح این سوال که برای برخورد با تبلیغ این نوع‌ کالاها در رسانه‌های خارجی و شبکه‌های ماهواره‌ای چه تدابیری می‌توان اندیشید؟ تصریح کرد: «لازم به ذکر است که سازمان نظام پزشکی و معاون نظارت این سازمان مدت‌هاست که در این زمینه درحال فعالیت هستند و از طریق تعاملی که با وزارت ارشاد انجام شده، لیست این داروها و مشخصات صاحبان آگهی تهیه و از طریق شماره‌ تلفن، آنها را ردیابی و پیگیری می‌کنند.» وی ادامه داد: «ابتدا دست‌اندرکاران این تبلیغات را دعوت می‌کنند، اگر این افراد از میان پزشکان و کادر درمانی باشند، توسط عوامل اجرایی نظام سلامت محاکمه می‌شوند و اگر غیر پزشک باشند به دادسرای جرایم پزشکی معرفی می‌شوند.»

خسرونیا ضمن اظهار تاسف از اینکه داروهای قاچاق و داروهایی که به طور غیرقانونی وارد کشور می‌شود، مردم را دچار عوارض گوناگونی می‌کند، خاطرنشان کرد: «مردم نیز درواقع نمی‌دانند که برای شکایت باید به کجا مراجعه کنند. امروز باشگاه‌های بدنسازی به یکی از پرمصرف‌ترین مکان‌ها برای این نوع داروها تبدیل شده‌اند. داروهایی که بدون مجوز و تحت عنوان مکمل، به فروش می‌رسند و عوارض متعددی مثل عارضه‌های قلبی، کبدی و کلیوی را به همراه دارند. از آنجاکه مقدار زیادی کورتون یا پروتئین‌های بیش از حد مجاز، در ساختار این مواد وجود دارد، عوارض آنها مضاعف می‌شود.»

منبع: سپید آنلاین

لینک مرتبط: مشکلات تناسلی مردان با تبلیغات ماهواره ای درمان پذیر نیست!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ