چه افرادی را باید از زندگیمان کنار بگذاریم؟

a.mahammadi
وجود برخی افراد در زندگی به آرامش روحی آسیب می‌زند و هرچه زودتر باید آن‌ها را کنار گذاشت.
به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران:وجود برخی افراد در زندگی به آرامش روحی آسیب می‌زند و هرچه زودتر باید آن‌ها را کنار گذاشت.
همواره افراد در پی سم‌زدایی از بدن و جسم خود هستند در حالی که مغز و روح انسان نیز به سم‌زدایی نیاز دارد. وجود برخی افراد در زندگی سبب کاهش شادمانی، آرامش، سلامتی، اعتماد به نفس، امید به زندگی، تلاش و موفقیت می‌شوند. بهتر است این دسته افراد را بشناسید و از آن‌ها دوری کنید.
افرادی که مدام دروغ می‌گویند
برخی افراد چنان به دروغ گفتن عادت دارند و آن را ماهرانه انجام می‌دهند که به شخصیت دیگران توهین می‌شود. اگر مشاهده کردید که نه چند بار بلکه دفعات زیاد و پشت سر هم فردی به شما دروغ می‌گوید دیگر روی او و حرف‌هایش حساب نکنید. سعی کنید ارتباط خود را با او کم یا قطع کنید چون احتمال اینکه این فرد در آینده به شما صدمه‌های روحی و عاطفی وارد کند بسیار زیاد است.
افرادی که مدام بی احترامی می‌کنند
برخی افراد با بی‌احترامی کردن به افراد دیگر به گمان خود برای خودشان احترام می‌خرند. این دسته افراد مدام در حال صحبت کردن راجع به خود هستند و مجال بروز و خودنمایی را از همه اطرافیان گرفته و از این طریق عقده‌گشایی می کنند. اگر فردی با شما محترمانه صحبت یا رفتار نمی‌کند و در صورت تلاش و صبر شما همچنان به این کار خود ادامه می‌دهد، نام او را در لیست سیاه اضافه کرده و از او دوری کنید.
افرادی که از شما سوء استفاده می‌کنند
برخی افراد تنها به هدف سوء استفاده مالی و عاطفی یا سوء استفاده از نفوذ و جایگاهتان به شما نزدیک می‌شوند. این دسته افراد به محض برآورده شدن نیازهایشان شما را رها کرده و لطمه‌های جبران ناپذیری به روح و روان شما وارد می‌کنند. این افراد را بهتر بشناسید و هدف آن‌ها را از نزدیک شدن به خود تشخیص دهید تا آسیب نبینید.
افرادی که شما را تحقیر می‌کنند

برخی افراد مدام دستاوردها و موفقیت‌های دیگران را کم شمرده و آن‌ها را به سخره می‌گیرند. این افراد بسیار خطرناک هستند زیرا مستقیم به اعتماد به نفس، خودباوری و امیدواری شما آسیب می‌زنند. اگر زمان طولانی را با آن‌ها بگذرانید کم کم ممکن است این عادت منحوس آن‌ها به شما نیز سرایت ‌کند؛ علاوه بر این، امید به زندگی و اعتماد به نفستان را از دست می‌دهید و به طور فرسایشی افسرده می‌شوید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اطرافیانتان را از روی چشمانشان بشناسید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ