درمان طبیعی میگرن با کلم و زنجبیل

مهرناز زاوه
اگر از خوردن قرص‌های مسکن خسته شده‌اید، می‌توانید از درمان‌های طبیعی که عوارض جانبی هم ندارند استفاده کنید.

هر کسی که از میگرن رنج می‌برد، می‌داند که درد و رنج ناشی از آن چقدر طاقت فرساست. اگر از خوردن قرص‌های مسکن خسته شده‌اید، می‌توانید از درمان‌های طبیعی که عوارض جانبی هم ندارند استفاده کنید.
تسکین طبیعی میگرن با چای زنجبیل
زنجبیل حاوی ترکیبات ضدالتهاب بوده که نقشی کلیدی در مبارزه با علائم مختلف میگرن ایفا می‌کند. این ترکیبات مانع از سنتز پروستاگلاندین‌ها می‌شود که عامل التهاب و درد هستند و در نتیجه سردرد تسکین می‌یابد. سوای این مسئله، زنجبیل یک درمان خانگی قدیمی است که برای تحریک هضم غذا و پیشگیری از حالت تهوع تأثیر بسزایی دارد؛ مواردی که در افراد میگرنی زیاد دیده می‌شود.
نحوه استفاده
به منظور کنترل قدرت دردکُشی زنجبیل و تسکین فوری میگرن و علائم آن، سعی کنید چای زنجبیل بنوشید. در اینجا به نحوه درست کردن آن اشاره می‌کنیم.
-یک تکه متوسط از زنجبیل بردارید، آن را بشویید و پوستش را بکنید.
-حالا آن را حسابی سابیده و در قطعه‌های کوچک ببرید.
-این تکه‌های کوچک را به یک فنجان آب جوش بیافزایید و بگذارید حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خیس بخورد.
-سپس بگذارید سرد شود، و بعد آن را میل کنید.
-می‌توانید در صورت نیاز، عسل و آب لیمو هم به آن بیافزایید.
تسکین طبیعی میگرن با برگ کلم
برگ‌های کلم حاوی ترکیبات مختلفی مانند سینیگرین، روغن خردل، منیزیم، اکسیلات و هتروزیدهای سولفور است که آنتی بیوتیکی قوی محسوب شده و دشمن حساسیت و التهاب است. از طرفی در انبساط مویرگ‌ها در نقاطی که استفاده می‌شود تأثیر فراوانی داشته و جریان خون را در آن ناحیه افزایش می‌دهد و در نتیجه برگ کلم را به ماده شاخصی برای تسکین درد میگرن تبدیل می‌کند. با انبساط مویرگ‌ها و افزایش جریان خون در عضلات در بخشی از سر که بیشتر درد می‌کند، این ترکیب می‌تواند تسکین‌دهنده موثری باشد. از طرفی این ماده می‌تواند به کاهش تورم در نقاط مشابه هم کمک کند. 
نحوه استفاده 
چند پر از روی کلم و چند پر دیگر از درون آن جدا کنید. برگ‌ها را بشویید و آنها را خوب خرد کنید تا حالت خمیری پیدا کند. سپس آن را بر روی یک پارچه کتان تمیز بریزید و به سرتان ببندید. حالا دراز بکشید و استراحت کنید. بگذارید برگ‌ها حسابی روی سرتان خشک شوند.
درمان سردردهای میگرنی بسیار دشوار است؛ نکته مهم این است که به مرور زمان یاد بگیرید چگونه از عود کردن آن پیشگیری کنید. سعی کنید در یک دفترچه یادداشت، اتفاقات مربوط به میگرن خود اعم از غذایی که می‌خورید، وضعیت احساسی ذهن‌تان، چرخه قاعدگی و میزان خستگی فیزیکی را بر یک مبنای مشخص بنویسید و ارتباط آن را با عود کردن میگرن پیدا کنید. بعد از گذشت چند ماه، شما در موقعیت بهتری خواهید بود تا متوجه شوید چه چیزی باعث تحریک میگرن‌تان می‌شود و این مسئله می‌تواند کمکتان کند تا اقدامات پیشگیرانه لازم را نسبت به آن انجام دهید.
منبع: thehealthsite

چگونه میگرن را با غذا درمان کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ