هشدار؛ رهایی از بوی بد بدن با سنگ مرداب یا مردار سنگ؟!

پانته آ توتونپیان
استفاده از سنگ مردار در جهت از بین بردن عرق وبوی بد آن یکی از روشهای توصیه شده در طب سنتی است؛ اما واقعا این روش بدون خطر و صحیح است؟! دکتر امید شکوه فر- متخصص طب سنتی در این باره اطلاعات مفیدی را در اختیار ما قرار داده و پرده از راز مردار سنگ بر می دارد!

توصیه عطارهای درباره رفع بوی بد بدن!

سنگ مردار را از عطاری ها می توانید تهیه نمایید.برای استفاده از سنگ مردار مقدار کمی از آن را با کمی آب یا گلاب یا آبلیمو  مخلوط نموده و روی زیر بغل بمالید  پس از ۱۵تا ۲۰ دقیقه بشویید. تا از تاثیرات معجزه آسای آن در کاهش تعریق و بوی آن شگفت زده شوید.  

استفاده  مداوم از سنگ مردار  سبب تیرگی پوست زیر بغل می شود که باید طی دوره زمانی خاصی از این ترکیب استفاده شود البته  پس از قطع مصرف و استفاده از کیسه زبر در حمام این تیرگی را نیز  به تدریج می توان برطرف کرد.

روش دیگر استفاده از سنگ مردار اینست  که مقدار مساوی از مردارسنگ را با همان نسبت  کلدکرم ترکیب نموده ودر یخچال قرار دهید تا خودش رابگیرد وسفت شود  استفاده از این ترکیب برای کاهش تعریق زیر بغل بسیار مفید بوده و  اثرات سوئی بر روی پوست شما ندارد .روش استفاده از این کرم هم بدین صورت می باشد که  نیم تا یک ساعت قبل از رفتن به حمام ، زیر بغل را با این ترکیب  ماساژ داده وسپس به حمام رفته وخود را بشویید

مردا سنگ یا سنگ مرداب سمی است!

همه موارد بالا را حتما از خیلی از دوستان و آشنایانتان شنیده اید و حتی کار به جایی رسیده است که دست فروشان مترو نیز اقدام به فروش گسترده این ماده کرده اند؛ اما دکتر امید شکوه فر نظر دیگری درباره مردار سنگ یا سنگ مرداب دارد!

دکتر امید شکوه فر- متخصص طب سنتی در این باره می گوید: این ماده یکی از تجویزهای رایج عطاری ها جهت رفع بوی بد بدن است. توصیه من به شما این است… هیچگاه از آن استفاده نکنید!!!

اما چرا ؟ در پاسخ باید گفت سنگ مرداب ؛ حاوی PbO یا سرب اکساید است. این ماده باعث از بین رفتن بوی عرق می شود؛ ولی این ماده جذب پوستی دارد.

سرب یک ترکیب سمی برای بدن محسوب می شود؛ سرب فلز سمی است که به پیوندهای عصبی آسیب رسانده (بخصوص در بچه‌ها) و موجب بیماریهای خونی و مغزی می‌شود.

تماس طولانی با این فلز یا نمکهای آن (مخصوصاً نمکهای محلول یا اکسید غلیظ آن PbO2) می‌تواند باعث بیماریهای کلیه و دردهای شکمی شود!

توجه! اگر تمایل دارید که مشکلات و بیماری های خود را به وسیله روش های سنتی درمان کنید، حتما به یک متخصص طب سنتی مراجعه کرده و ضمن ریشه یابی و شناسایی دلایل، سپس درمان مناسب برای بدن خود را دریافت کنید.

لینک مرتبط: 10 دستورالعمل برای رفع بوی عرق

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
وحید

وحید

1397-01-31 - 14:19 پاسخ

سلام من یک هفتس دارم استفاده میکنم تعریقم به شکل معجزه آسایی از بین رفته حتی تا تحریک خیلی زیادهم عرق میکنم ولی مثل بقیه اطرافیانم بوی بد نمیدم با اینکه در گذشته هروز حمام میکردم ولی زیر بغلام بشکل فاجعه ای بو میداد ولی من میدونم ک سرب برای بدن بسیار خطرناکه حالا اومدم اینجا که بفهمم اگر مضره استفاده نکنم با این ک یک گرم خاک داره معجزه میکنه!!!

1396-12-26 - 19:48 پاسخ

سلام من و خانوادم بالای ۲۵ ساله از این سنگ استفاده میکنیم و تا به الات هیچ مشکلی برایمان میش نیامده و تمام این حرف ها به خاطر اینه که مردم بعد از استفاده از این سنگ دیگه نیازی به انواع میست ها و دئو دورانت ها و بادی و ... پیرا نمیکنن. به نظر من و خانواده ی من این سنگ معجزه میکنه

محمد

محمد

1396-10-01 - 17:49 پاسخ

این ماده بسیار خطرناک است ۳ نفر از خانواده ای بعد از چند سال استفاده از این پودر سنگ متوجه شدیم که به سرب آلوده شده و بیماری های زیادی مثل روده درد مزمن - ام اس - درد عضلانی - ضعف پاها - دو بینی - و مشکلات پوستی و لکه های پوستی زیادی در قمست دیافراگم بدن هایشان زده بود مقدار سرب در بدن این افراد بسیار بالا بود حالا خودتان تصمیم بگیر اگر مایل هستید می توانید استفاده کنید و بعد از آن تمام روزهای زندگیتان را با درد و رنج سپری کنید و دکتر ها هم برای درد های شما جوابی نداشته باشند. اگه مدت زیادی از این مواد استفاده کرده اید باید ازمایش سرب بدهید یک آزمایش سرب بدهید (ازمایش pb , یا آزمایش سرب در خون ) لطفا از این ماده پودر سنگ استفاده نکنید

Mina

Mina

1396-07-28 - 17:18 پاسخ

ممنون منم دارم امشب که خوندم ریختم دور

1396-04-14 - 18:03 پاسخ

ازدوستان عزیز خواهش میکنم که به هیچ وجه از سنگ مرداب استفاده نکنند که این یک ماده سمی ست یکی ازدوستانم استفاده کرده الان توی بیمارستان بستری شده

1396-04-14 - 06:51 پاسخ

عالی از اینکه اطلاعات خودتان را در اختیار ما گذاردین ممنون

فر

فر

1396-03-16 - 08:37 پاسخ

من پودر شو دارم هر کی خواست تا براش بفرستم تلگرم درخدمت شما هموطنان هستم