بهترین خمیر دندان طبیعی

faateme1366
متخصص علوم زیستی، گیاهان دارویی و طب ایرانی ضمن توصیه به استفاده از مسواک و خمیر دندان طبیعی گفت: بهترین خمیر دندان طبیعی مخلوط عسل با نمک است.

محمد دریایی در ارتباط با مزایای مسواک زدن با مسواک و خمیردندان طبیعی، اظهار داشت: استفاده از چوب مسواک برای تمیز کردن دندان‌ها نسبت به مسواک‌های غیرطبیعی بسیار مؤثر است و این مسواک که در عطاری‌ها نیز موجود بوده به دلیل داشتن فلوراید طبیعی و برم در جهت حفظ بهداشت دهان و دندان استفاده از آن توصیه می‌شود.

وی افزود: یک چوب مسواک را می‌توان حدود یک سال استفاده کرد و نحوه استفاده از این مسواک نیز در بسته‌هایی که در قالب آن چوب مسواک به فروش می‌رسد، ارائه شده است.

رئیس هیأت مدیره جامعه احیای طب ایرانیان گفت: چوب مسواک از درختی به نام اراک تهیه شده و مبدأ این چوب در منطقه از ایران بوده که به کشورهای دیگر صادر شده است.

متخصص علوم زیستی گیاهان دارویی و طب ایرانی، گفت: مسواک با چوب مسواک توسط پیامبر اکرم (ص) نیز تأکید شده و ایشان در مورد مسواک زدن فرمود‌ه‌اند« اگر بر ملت من این موضوع سخت نبود مسواک زدن را بر آنها واجب می‌کردم.»

دریایی ادامه داد: چوب مسواک نوع تقلبی آن به دلیل اینکه تهیه آن مقرون به صرفه نیست وجود ندارد و می‌توان برای مسواک زدن از این چوب استفاده کرد، همچنین بهترین خمیردندان مخلوط نمک سالم جهرم با عسل است.

وی اظهار داشت: عسل خاصیت آنتی‌بیوتیکی داشته و مخلوط آن با نمک علاوه بر اینکه دندان‌ها را سفید کرده محیط دهان و دندان را نیز ضدعفونی می‌کند.

منبع: تابناک

10 نکته‌ای که حتما باید به دندانپزشکتان بگویید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ