اثرات خوردن سرکه سیب با هر وعده غذایی

مهرناز زاوه
نکات مثبت زیادی در ارتباط با مصرف سرکه سیب وجود دارد. نخست آنکه این سرکه باعث جذب بیشتر مواد مغذی از غذا می‌شود، اما نکته اینجاست که آیا آن را به طور مستقیم مصرف می‌کنید یا آنکه به مواد دیگری می‌افزایید و مثلا روی سالاد می‌ریزید.

نکات مثبت زیادی در ارتباط با مصرف سرکه سیب وجود دارد. نخست آنکه این سرکه باعث جذب بیشتر مواد مغذی از غذا می‌شود، اما نکته اینجاست که آیا آن را به طور مستقیم مصرف می‌کنید یا آنکه به مواد دیگری می‌افزایید و مثلا روی سالاد می‌ریزید. دوم آنکه این سرکه باعث کاهش قند خون بعد از صرف غذا می‌شود که در عوض اشتهایتان را کم کرده و خطر بروز دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد. در اینجا به نکاتی در ارتباط با این سرکه اشاره می‌کنیم که برایتان جالب خواهد بود.
۱.خوردن سرکه سیب با شکم خالی حالت تهوع ایجاد می‌کند
شاید آن را بیش از حد سریع می‌خورید و همین باعث شود بعد از آن حس بدی داشته باشید. البته اتفاق عجیب‌ و غریبی نمی‌افتد، اما احساس نامساعدی در معده‌ حس می‌کنید، زیاد آروغ می‌زنید و مدام فکر می‌کنید هر چیزی که بعد از آن می‌خورید الان است بالا بیاورید. بنابراین باید بگوبیم که این سرکه باعث از بین رفتن اشتهایتان می‌شود، اما نه به شکلی خوشایند.
۲.استفاده از این سرکه بعد از غذا تأثیری به مراتب بهتر دارد
بهترین زمان برای مصرف سرکه سیب بعد از خوردن غذا و در شرایطی است که هنوز کاملا سیر نشده‌اید و کمی احساس گرسنگی می‌کنید. از آنجایی که قبلا ته‌بندی کرده و غذا خورده‌اید، دیگر احساس تهوع در شما ایجاد نمی‌شود و از طرفی این سرکه باعث می‌شود تا میل و هوس‌تان برای خوردن بقایای غذا کمتر شود.
۳.سرکه سیب باعث به حرکت درآمدن مواد می‌شود
شاید این مسئله کمی غیرمنتظره باشد اما ارتباط واضحی بین مصرف سرکه سیب و کاهش زمان عبور غذا در دستگاه گوارش وجود دارد. 
۴.اگر این سرکه را به درستی مصرف نکنید، مری‌ دچار سوزش می‌شود
این سرکه را به طور مستقیم مصرف نکنید، چرا که مثل آتش درونتان را می‌سوزاند. بهترین راه این است که یک قاشق از آن را با ۲۵۰ لیتر آب مخلوط کنید و بعد با نی بخورید تا میزان برخورد آن با پرزهای چشایی زبانتان کمتر شود.
منبع: thehealthsite

روش درست استفاده از سرکه سیب برای کاهش وزن، دیابت و ریفلاکس معده

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
من

من

1396-08-11 - 18:49 پاسخ

یه قاشق سرکه با ۲۵۰ لیتر آخه؟؟