فـوایـد نـوشیـدن صبحگـاهـی آب و لـیـمـو

faateme1366
نوشیدن یک لیوان آب در ترکیب با لیموی تازه می‌تواند منافع بسیاری برای بدن داشته باشد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

به سیستم ایمنی بدن خود کمک می‌کنید: وجود ویتامینC به‌ویژه اسید اسکوربیک در لیمو می‌تواند در از بین بردن خلط هنگام سرماخوردگی و درد گلو موثر باشد. علاوه بر اینکه نوشیدن آب هنگام بیماری و زمانی که سیستم ایمنی بدن در حال مبارزه علیه بیماری است، ضروری به نظر می‌رسد. بااین‌حال بد نیست بدانید هنوز دانش از ارتباط میان دریافت آب‌لیمو و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی‌های شایع پشتیبانی نمی‌کند اما گاهی تجربه هم حرف‌هایی برای گفتن دارد.

        افزایش انرژی و هشیاری: عنصر پتاسیم در لیمو به نورون‌های مغزی کمک می‌کند تا کارکرد بهتری داشته باشند. بر اساس گزارش مجله سلامت طبیعی، دانشمندان می‌گویند یک برش لیمو می‌تواند ترشح هورمون‌های احساس خوب (همچون اندورفین) را بهبود ببخشد و از میزان استرس بکاهد. نوشیدن به‌اندازه آب نیز به همین اندازه می‌تواند با رفع کم‌آبی بدن، انرژی و تحرک شما را افزایش دهد.

        آب‌رسانی به بدن: اگر بدن شما به‌درستی آب‌رسانی شود، سیستم بدن به سلول‌های چربی تکیه نخواهد کرد و درنتیجه شما نیز احساس گرسنگی نخواهید داشت؛ بنابراین آب‌رسانی مناسب به بدن، بهترین گزینه برای داشتن بک بدن سالم است؛ بنابراین نوشیدن یک لیوان آب هنگام شروع روز به‌تنهایی می‌تواند معجزه‌گر باشد و اضافه کردن لیمو به آن این خاصیت را افزایش می‌دهد.

        از بین بردن سموم بدن: کبد بیشتر از هر ماده خوراکی دیگری به لیمو بهترین جواب را می‌دهد. آب‌لیموی تازه می‌تواند بهترین راهکار برای ارتقاء تولید آنزیم‌های موردنیاز کبد باشد. این کار بهره‌وری کبد را افزایش می‌دهد و به‌نوبه خود به ترشح صفرا و هضم و دفع سموم از بدن کمک می‌کند.

منبع: روزنامه سپید

همه دانستنی های کاهش وزن با آبلیمو!

خاصیت شیمی‌ درمانی لیموترش!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ