صندل چه آسیب‌هایی به پاهایتان‌ وارد می‌کند؟

مهرناز زاوه
اگر در کل تابستان صندل‌ بپوشید، منجر به فشار بیشتر و احتمال ترک‌خوردگی استخوانی خواهد شد. از طرفی احتمال ترک‌خوردگی استخوان پاشنه هم افزایش می‌‌یابد.

اگر در کل تابستان صندل‌ بپوشید، منجر به فشار بیشتر و احتمال ترک‌خوردگی استخوانی خواهد شد. از طرفی احتمال ترک‌خوردگی استخوان پاشنه هم افزایش می‌‌یابد. زمانی که کفش، پوششی در پشت خود نداشته باشد و چیزی پاشنه را در بر نگیرد و سلول‌های چربی پاشنه را تحت پوشش قرار ندهد، مفاصل آن به مرور از هم باز می‌شوند و پوست آن به تدریج ترک می‌خورد. این ترک‌ها باعث ایجاد احساس نامساعد و آزار در شما خواهد شد، اما اگر شدید بوده و با خونریزی همراه باشد باکتری، ویروس و قارچ‌ها در آن نفوذ کرده و بیماری‌هایی مانند ایجاد چربی زیر پوست ران و کفل، زگیل و عفونت‌های قارچی به همراه خواهد داشت.
برای پیشگیری از وقوع چنین مشکلاتی، توصیه می‌شود که در برنامه‌های تفریحی برای دویدن در پارک شرکت کرده و در طول تابستان، در مسافت‌های طولانی پیاده‌روی کنید.
توصیه‌های پزشک: همانطور که می‌دانید رشته‌های پیوندی اطراف قوزک پا و ناحیه بالاتر آن باعث استحکام پا شده و از پیچ خوردن یا رگ به رگ شدن آن جلوگیری می‌کند. اگر کفِ کفش هم‌چنان مثل یک پن‌کیک صاف باشد، عملا صندل هیچ نقشی در پوشش عضلات پا نخواهد داشت. بنابراین سعی کنید صندل‌هایی انتخاب کنید که بتواند قوسِ پا را پوشش دهد یا کف آن چنین انحنایی داشته باشد. صندل‌هایی که انحنا دارند باعث می‌شود که انحنای کف پا در نقطه بالاتری قرار بگیرد که این به مراتب از وضعیت پابرهنه یا پوشیدن صندل‌های کف‌صاف بهتر است.
منبع: medicaldaily

نکاتی برای داشتن پاهای سالم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ