نخستیـن پیونـد موفـق آلـت تناسلـی مردانـه

faateme1366
پزشکان آمریکایی روز دوشنبه ۱۶ مه اعلام کردند یک مرد ۶۴ ساله نخستین مردی در این کشور است که در اوایل این ماه در بیمارستان عمومی ماساچوست به‌طور موفقیت‌آمیزی تحت عمل پیوند آلت تناسلی مردانه قرار گرفته است. جراحان پس‌ازاینکه توماس مانینگ اهل هالیفاکس ماساچوست در سال ۲۰۱۲ دچار سرطان آلت تناسلی تشخیص داده شد، آلت او را قطع کردند.

اخیرا در یک عمل جراحی ۱۵ ساعته در بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون یک آلت تناسلی از یک دهنده به او پیوند زده شد. پزشکان می‌گویند این عمل به‌خصوص از این لحاظ مهم است که از دست دادن آلت تناسلی بار روانی سنگینی را بر بیمار تحمیل می‌کند. دکتر کورتیس سترولو، یکی از دو جراحی که این عمل را انجام دادند، در بیانیه‌ای گفت: «ما امیدواریم این تکنیک بازسازی به ما امکان دهد رنج و نومیدی افرادی را که متحمل جراحات شدید دستگاه تناسلی ادراری شده‌اند و اغلب آن‌قدر مایوس هستند که به فکر گرفتن جانشان افتاده‌ا‌ند، تسلی دهیم

       مانینگ نیز در این بیانیه از پزشکانش تشکر کرده و ابراز امیدواری کرده است که بیماران دیگری که نیاز به جراحی مشابهی دارند در نتیجه این عمل موفق با احتمال بیشتری اعضای اهدایی دریافت کنند. پزشکان در آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۴ برای نخستین بار در جهان عمل موفقیت‌آمیز پیوند آلت تناسلی مردانه را روی یک مرد ۲۱ ساله انجام دادند که به دنبال عوارض ناشی یک عمل ختنه ناشیانه آلتش قطع شده بود.

منبع: روزنامه سپید

مدیریت درمان و پیشگیری از هرپس تناسلی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ