اشتباهات رایج که هنگام پختن پاستا انجام می‌دهید

مهرناز زاوه
اگر می‌خواهید حسابی بریز و بپاش راه انداخته و پاستایی درست کنید که آب دهان همه را راه بیاندازد، بهتر است از یک سری اشتباهاتی که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم پرهیز کنید.

اگر می‌خواهید حسابی بریز و بپاش راه انداخته و پاستایی درست کنید که آب دهان همه را راه بیاندازد، بهتر است از یک سری اشتباهاتی که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم پرهیز کنید.
۱.استفاده از قابلمه بسیار کوچک
قابلمه کوچک‌تر یعنی نیاز نیست آب بیشتری استفاده کنید، این یعنی پخت سریع‌تر و آماده شدن زودتر غذا. اما نودل‌ها به آب زیاد و فضا نیاز دارند تا به خوبی پخته شوند و نشاسته خود را آزاد کنند. وقتی آنها را در قابلمه کوچکی می‌ریزید، احتمال آنکه بسیاری از آنها حالت نیم‌پز پیدا کند بسیار زیاد خواهد بود.
۲.نمک نزدن به آب پاستا
نمی‌توانید بدون نمک زدن به مرغ، آن را سرخ کنید یا سبزیجات را تفت دهید. این کار را باید روی پاستای خود هم انجام دهید. افزودن نمک به آبِ پاستا باعث می‌شود که نودل‌هایتان بخشی از آن را جذب کند (نگران نباشید، چون پاستا تمام آن را جذب نخواهد کرد)، بنابراین به جای آنکه فقط طعم آرد پخته داشته باشد، مزه خوبی هم خواهد داشت. 
۳.افزودن روغن به آب
افزودن روغن به پاستا باعث می‌شود که نودل‌ها به هم نچسبند. البته فراموش نکنید که پاستا باید کمی حالت چسبناک داشته باشد تا سس حسابی در جلدش برود. پوشیده شدن پاستا با روغن باعث می‌شود که سس و هرچیزی که به آن اضافه می‌کنید از رویش سر بخورد و درنتیجه پاستای‌تان طعم خوبی نخواهد داشت.
۴.عدم رعایت زمان پخت نوشته‌شده روی بسته 
سعی کنید به زمان طبخ پاستا بر روی بسته‌اش توجه کنید و ترجیحا برای خودتان زمان خاصی را برای این کار در نظر نگیرید. خصوصا اگر دوست دارید پاستایتان کمی سفت باشد، زمان طبخ اهمیت زیادی پیدا می‌‌کند. در برخی موارد ممکن است پاستا چند دقیقه زودتر از زمانی که روی بسته‌اش نوشته شده آماده شود. در این مواقع بهتر است یک یا دو تکه از آن را از آب درآورده و تست کنید. اگر خوب پخته بود، پس کار تمام است.
۵.ریختن تمام مایع قابلمه در آبکش
پاستا هنگام پختن، آرد موجود در خود را به آب قابلمه منتقل می‌کند، و این باعث می‌شود آب کمی غلیظ‌تر شود. پیش از آنکه پاستا را آبکش کنید، یک فنجان از آب آن را بردارید و برای درست کردن سس از آن استفاده کنید. این آب باعث می‌شود که سس کمی حالت خامه‌ای‌تر و غلیظ‌تر پیدا کند.
منبع: health

آیا پاستا چاق کننده است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ