قرص یدوفولیک در کشور به تولید انبوه رسید

faateme1366
برای اولین بار با همت و همکاری مشترک متخصصین، محققین و صنایع دارویی قرص یدوفولیک در کشور به تولید انبوه رسید.

ید به عنوان یک عنصر طبیعی مورد نیاز در سلامت جسمی نقش تعیین کننده ای دارد. در دسترس بودن ید مورد نیاز در دوران بارداری و شیردهی علاوه بر پیشگیری از بروز مشکلات سیستم عصبی در افزایش ضریب هوشی کودکان نقش بسزایی دارد. با توجه به افزایش نیاز ضروری زنان باردار و شیرده به دو برابر میزان معمولی و به دلیل اینکه نمک ید دار به تنهایی قادر به تامین این میزان ید نیست، لزوم استفاده از مکمل های حاوی ید در دوران بارداری و شیردهی توسط محققان سرشناس داخلی و خارجی از جمله پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به عنوان پیشگام تحقیقات کمبود ید و تیروئید در منطقه، به اثبات رسیده است.

با توجه به پژوهش ها و تحقیقات بین المللی مشخص شده است که تجویز قرص حاوی ید در کنار اسید فولیک در دوران بارداری و شیردهی می تواند از ایجاد صدمات احتمالی ناشی از کمبود این دو عنصر در بدن جلوگیری کند.

در همین راستا تولید قرص یدوفولیک با سفارش شرکتی دانش بنیان وابسته به پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم در دستور کار قرار گرفت و مراحل فرمولاسیون این قرص انجام شد و  فرآوری آن در مقیاس صنعتی و با کیفیت بالا به تولید انبوه رسید.

با تولید قرص یدوفولیک که حاصل همکاری سه مجموعه بالینی، تحقیقاتی و تولیدی است علاوه بر ارتقاء سلامت جامعه و جلوگیری از خروج  ارز گام مهمی برای خودکفایی ملی برداشته شده است.

منبع: مهر

هشدار قرص‌های ضد آرتروز

قرصی که می‌تواند مانع از پوسیدگی دندان‌ها شود!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ