به این دلایل نباید هر روز از تونر صورت استفاده کنید

مهرناز زاوه
متخصصان پوست می‌گویند که بدون استفاده از تونرها و یا مواد منقبض‌کننده هم می‌توانید به نتایج مطلوبتان برسید.

هدف نهایی زیبایی برای هر فردی این است که پوستی زیبا، صاف و درخشان داشته باشد، چرا که نشانه سلامت و جوانی او خواهد بود. بسیاری از زنان اگر بحث پیشگیری از بروز جوش‌ها، آکنه‌ها و جوش‌های سرسیاه در میان باشد، اصلا به این مسئله اهمیت نمی‌دهند که چقدر پول قرار است برای محصولات مراقبت از پوست خرج کنند. 
بسیاری از محصولات زیبایی و مراقبت از پوست ادعا می‌کنند که می‌توانند باعث جوانی پوستتان شوند و روغن‌ها و چربی‌های ناخواسته، کثیفی و سلول‌های مرده آن را از بین ببرند. با این حال، زیاد خود را درگیر هجمه این تبلیغات نکنید چرا که مجبور می‌شوید پول زیادی برایشان بپردازید. متخصصان پوست می‌گویند که بدون استفاده از تونرها و یا مواد منقبض‌کننده هم می‌توانید به نتایج مطلوبتان برسید.
گفته‌ می‌شود که تونرها می‌توانند از بروز چرک و کثیفی و روغن اضافی روی پوست صورت پیشگیری کرده و به بسته نگه داشتن منافذ پوستی کمک کنند. با این حال، اگر پوست حساسی دارید این تونرها، باعث خشکی پوست شده و وضعیت پوستتان را بدتر می‌کند.
یکی از متخصصان پوست در این زمینه می‌گوید: خیلی وقت است که دیگر از تونرها استفاده نمی‌کنم. وقتی سن‌تان بالا می‌رود، میزان چربی پوستتان کمتر می‌شود. نکته منفی در مورد تونرها این است که بیشتر آنها حاوی الکل هستند که به طور کامل پوستتان را خشک کرده و سرعت سالخوردگی آن را افزایش می‌دهند.
برای آن دسته از افرادی که پوستی حساس دارند، استفاده از تونر می‌تواند باعث بروز روزاسه یا قرمزی پوست صورت شود و اگر رنگ پوستتان سفید باشد، این بیماری بیشتر خود را نشان می‌دهد. از طرفی گفته می‌شود که تونرها می‌توانند مسبب بروز برخی دیگر از بیماری‌ها از جمله اگزما، پسوریاسیس و التهاب پوستی شوند. به خاطر داشته باشید که پوست ما مجهز به نوعی سد لیپیدی است که می‌تواند از بروز فقدان رطوبت آن پیشگیری کند، بنابراین مقدار زیاد روغن روی صورت می‌تواند امتیاز مثبتی باشد چرا که از کم شدن رطوبت پوست پیشگیری کرده، در قالب مکانیسم دفاعی عمل می‌کند و از پوست در برابر التهاب‌های بیشتر پیشگیری می‌کند.  
منبع: thehealthsite

چطور در خانه تونر صورت درست کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ