طب سنتی به افراد کم خون روزه دار چه توصیه ای می کند؟

jalalvand
بیماران مبتلا به کم خونی می توانند در طول ماه مبارک رمضان، روزی 2 استکان شربت عسل با عسل و آب جوش تهیه و هنگام سحر و قبل از خواب شبانه آن را میل کنند.

مصرف یک لیوان شیر همراه با یک قاشق غذاخوری شیره انگور و یک قاشق مرباخوری بادام پوست کنده و آسیاب شده هم هنگام خواب یا قبل از سحر برای بیماران مبتلا به کم خونی بسیار مفید است.

یکی از علت های ابتلا به سردرد در ماه رمضان، ابتلا به کم خونی است. اما بیماران مبتلا به کم خونی هم، از نظر طب سنتی می توانند با رعایت شرایط خاص و اصلاح الگوی غذایی خود، روزه هایشان را بگیرند.

دکتر مریم مقیمی، متخصص طب سنتی می گوید: بیماران مبتلا به کم خونی می توانند در طول ماه مبارک رمضان، روزی 2 استکان شربت عسل با عسل و آب جوش تهیه و هنگام سحر و قبل از خواب شبانه آن را میل کنند.

ضمن اینکه مصرف روزی 3 لیوان شربت شیره انگور رقیق شده با آب، همراه با سحری، افطاری و در نیمه شب هم برای این بیماران بسیار مفید است.

وی می افزاید که افراد مبتلا به کم خونی می توانند در ماه رمضان برای پیشگیری از تشدید بیماری خود، هفته ای 2 مرتبه و هر بار حدود 1.5 کیلوگرم استخوان راسته گوسفندی را بدون گوشت و مغز حرام  به همراه نمک، پیاز و زردچوبه حدود 8 تا 10 ساعت بجوشانند. سپس عصاره گوشت را صاف کنند و بعد از افطار، هنگام سحر و در نیمه های شب، هربار یک استکان از آن را گرم کنند و بنوشند یا حتی در طبخ غذا از این عصاره مقوی کمک بگیرند.

بیماران مبتلا به کم خونی می توانند در طول ماه مبارک رمضان، روزی 2 استکان شربت عسل با عسل و آب جوش تهیه و هنگام سحر و قبل از خواب شبانه آن را میل کنند

این متخصص طب سنتی خاطرنشان می کند: مصرف یک لیوان شیر همراه با یک قاشق غذاخوری شیره انگور و یک قاشق مرباخوری بادام پوست کنده و آسیاب شده هم هنگام خواب یا قبل از سحر برای بیماران مبتلا به کم خونی بسیار مفید است.

مقیمی در نهایت این را هم گفت که برای پیشگیری از سردرد ناشی از کم خونی در ماه رمضان می توان حدود یک قاشق چای خوری پودر سبوس گندم یا برنج به ازای هر نفر به غذای خود اضافه کنید.

منبع: جام نیوز

لینک مرتبط: روزه اعصابت را آرام می‌ کند؟

دیابت و روزه چگونه؟

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ