۱۲ خوراکی که می‌توانید با آنها محصولات زیبایی بسازید-قسمت دوم

مهرناز زاوه
کنار گذاشتن شکر تصفیه‌شده از رژیم غذایی کار خوبی است، اما همین دانه‌های سفید که خوردنشان برایتان مضر است، یک‌جا به کارتان می‌آید.

در قسمت اول با نحوه استفاده از محصولات غذایی در تهیه لوازم آرایشی و زیبایی آشنا شدید. در اینجا موارد بیشتری را یاد می‌گیریم.
۷. شکر به عنوان نرم‌کننده لب
کنار گذاشتن شکر تصفیه‌شده از رژیم غذایی کار خوبی است، اما همین دانه‌های سفید که خوردنشان برایتان مضر است، یک‌جا به کارتان می‌آید: شکر به لایه‌برداری و بهبود فرم لب‌هایتان کمک می‌کند. برای تهیه خمیر، شکر و روغن زیتون یا روغن بادام را به مقدار مساوی مخلوط کنید. همچنین می‌توانید از یک قطره نعناع و یا عصاره وانیل استفاده کنید تا طعم بهتری بگیرد. خمیر را بردارید و روی لب‌هایتان بمالید و به آرامی لایه‌برداری کنید. سپس می‌توانید لب‌‌های خود را بلیسید و پاکسازی کنید.
۸. زردچوبه به عنوان درخشان‌کننده
زردچوبه یکی از اسرارآمیزترین ادویه‌جاتی است که با زیبایی مرتبط است. رنگ خاص آن باعث شده که در غذاهای روشن مانند کاری خودنمایی کند؛ اما می‌تواند پوست شما را هم درخشان‌تر جلوه دهد. برخی از خانم‌ها به فونداسیون خاکستری رنگ‌شان کمی زردچوبه می‌زنند تا رنگ آن با رنگ پوست‌شان سازگارتر شود. خانم‌های هندی از زردچوبه برای تهیه کرم صورت استفاده می‌کنند تا پوستی درخشان‌تر داشته باشند. شما می‌توانید از ادویه‌جات مختلف در این ترکیب استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه‌تان برسید.
۹. بلغور جوی دوسر به عنوان ماسک صورت
بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات به طور معمول در تهیه ماسک‌های صورت به کار گرفته می‌شوند، اما از آنجایی که می‌بایست از مواد فاسدنشدنی استفاده کنیم، قصد داریم ماسک بلغور جوی دوسر را به شما معرفی کنیم. بلغور جوی دوسر نقش قابل‌توجهی در تسکین پوست دارد. ماسک بلغور جوی دوسر برای افرادی که پوست حساس یا خشک دارند مناسب است. برای تهیه این ماسک، ۱/۴ فنجان جوی پخته‌نشده را در مخلوط‌کن خرد کنید تا پودر شود. سپس ۱/۲ قاشق غذاخوری ماست ساده و ۲ قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کنید. مخلوط را خوب هم بزنید. صورت‌تان را هم تمیز کرده و کاملا خشک نمایید. سپس ماسک را روی صورت‌تان بگذارید، ۱۵ دقیقه بمانید و بعد صورت‌تان را بشورید و کاملا خشک کنید.
۱۰. عسل به عنوان محافظ پوست سر
شامپوهای ضدشوره قوی و گران‌قیمت هستند. در مقابل، عسل ملایم و نسبتا ارزان‌قیمت است و در زمینه زیبایی معجزه می‌کند. به علاوه، نقش قابل‌توجهی در درمان درماتیت سبورئیک مزمن و شوره سر دارد. خارش و پوسته پوسته شدن لایه‌های سطحی پوست با استعمال عسل در عرض یک هفته از بین می‌رود. ضایعات پوستی نیز در عرض دو هفته ناپدید خواهند شد. مصرف عسل به جلوگیری از ریزش مو هم کمک می‌کند. برای تهیه این محصول چندکاره، ۹۰ درصد عسل را با ۱۰ درصد آب گرم مخلوط کنید و آن را به پوست سرتان بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. سرتان را با کلاه حمام بپوشانید و تا ۳ ساعت به آن دست نزنید. سپس موها را آبکشی کنید.
۱۱. روغن زیتون به عنوان مرطوب‌کننده
از آنجایی که روغن زیتون در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود، شما می‌توانید از آن برای رفع نیاز پوست‌تان به رطوبت استفاده کنید. روغن زیتون سرشار از مواد مغذی است و به عمق پوست نفوذ می‌کند. از این رو، برای مرطوب نگه داشتن پوست یک گزینه عالی به حساب می‌آید. شما می‌توانید از این روغن برای مرطوب نگه داشتن لایه کوتیکول ناخن و دست‌هایتان استفاده کنید. این روغن به عنوان روغن ماساژ نیز به کار گرفته می‌شود. اگر از خشکی و شکنندگی پوست‌تان رنج می‌برید، کافی است چند قطره روغن زیتون روی آن قسمت بمالید تا سریعا بهبود یابد.
۱۲. عصاره‌های معطر برای محکم‌کاری
شاید عطرهایی که در بازار می‌بینید به ظاهر بی‌ضرر باشند؛ اما باید بدانید که این محصولات از عصاره گل و گیاهان طبیعی تهیه نمی‌شوند. بیشتر عطرها حاوی مواد شیمیایی مصنوعی هستند که بوی مورد نظر شما را شبیه‌سازی می‌کنند. از سوی دیگر، شرکت‌های تولی کننده عطر فهرست مواد تشکیل‌دهنده عطر خود را روی برچسب محصول درج نمی‌کنند. در واقع، تجزیه و تحلیل عطرهای مختلف نشان می‌دهد که در این محصولات از ده‌‌ها ماده شیمیایی تند و مضر استفاده می‌شود. بنابراین تا می‌توانید از عطر اجتناب کنید و به جای آن از مواد غذایی استفاده کنید! شما می‌توانید به جای عطرهای امروزی یک منبع خوراکی خوش‌عطر را به هر یک از محصولات فوق‌الذکر اضافه کنید تا از رایحه خوش آن بهره‌مند شوید. به این ترتیب، برای خوش عطر بودن دیگر نیازی نیست آن همه پول خرج کنید و در معرض مواد سمی و شیمیایی موجود در عطرهای مصنوعی قرار بگیرید.
منبع: health

۵ جایگزین طبیعی برای دئودورانت‌

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ