تاثیر بادکش بر کاهش قند خون بیماران دیابتی

faateme1366
یک متخصص طب سنتی، مکانیسم بادکش و تاثیرات آن را تشریح کرد و گفت: مثلاً بادکش در بیماران دیابتی باعث کاهش قند خون می‌شود و اگر بادکش به شیوه صحیح انجام شود عوارض جانبی نخواهد داشت.

به حوریه محمدی کناری درباره مکانیسم بادکش اظهار داشت: بادکش جریان خون پوست را تنظیم می‌کند، سیستم عصبی محیطی را تحریک و وضعیت بیوشیمیایی پوست را تغییر می‌دهد

به گفته وی بادکش آستانه درد فشاری فوری را در برخی نقاط افزایش داده و ماده P سرم را تنظیم می‌کند و در نهایت التهاب را به سرعت کاهش می‌دهد، همچنین بادکش در فعال کردن سیستم کمپلمان (سیستمی که به سلول‌های ایمنی برای بین بردن سلول‌های بیگانه و تولید پادتن کمک می‌‌کند) و تنظیم ایمنی سلولی نیز نقش دارد.

این متخصص طب سنتی افزود: بادکش در بیماران دیابتی باعث کاهش قند خون می‌شود، همچنین بادکش جریان خون مویرگی را افزایش می‌دهد و اسپاسم عضلانی را برطرف می‌کند.

محمدی ادامه داد: در بادکش، فشار منفی ایجاد شده در زیر لیوان به عنوان تحریک کننده بافت‌های زیرپوستی عمل می‌کند و با افزایش جریان خون زیر پوستی، سیستم عصبی اتونوم را تحریک می‌کند.

وی اضافه کرد: بادکش و حجامت هر دو مواد زائد و توکسین‌ها را از بدن خارج می‌کنند. بادکش و حجامت چسبندگی‌ها را باز کرده و وضعیت بافت همبند را بهبود می‌بخشند.

این متخصص طب سنتی یاداور شد: البته معدود عوارضی نیز در برخی از این مقالات به دنبال انجام بادکش ذکر شده اما اکثریت مقالات در این زمینه متفق القولند که اگر بادکش به شیوه صحیح انجام شود، عوارض جانبی نخواهد داشت.

محمدی افزود: یکی از این عوارض، اکیموز محل بادکش است که نهایتاً در طی 5-4 روز بهبود می‌یابد و نیاز به درمان ندارد. برخی مطالعات نشان می‌دهند که اگر در جریان بادکش اکیموز رخ دهد, اثربخشی بادکش بیشتر می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیابت‌ چه‌ بر‌ سر اکبر عبدی آورد؟ /رابطه دیابت و دیالیز

ترمیم زخم‌های دیابتی با استفاده از پوشش نانویی

برای خداحافظی با دیابت باید روزی ۱۰ هزار گام برداشت!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ