دستورالعمل‌های خوشمزه با خیار برای غلبه بر گرمای تابستان

مهرناز زاوه
خیار نه تنها سرشار از ویتامین C و فیبر است، بلکه خاصیت هیدراته‌کننده هم دارد. تابستان بهترین زمان برای لذت بردن از طعم این سبزیجات است.

خیار نه تنها سرشار از ویتامین C و فیبر است، بلکه خاصیت هیدراته‌کننده هم دارد. تابستان بهترین زمان برای لذت بردن از طعم این سبزیجات است. در اینجا به برخی از این دستورالعمل‌ها اشاره می‌کنیم.
سالاد انبه و خیار
محصولات تابستانی که سرشار از خیار و انبه هستند حاوی مواد مغذی زیادی بوده و از طرفی خاصیت ضدعفونی‌کننده و خنک‌کننده هم دارد. می‌توانید به این سالادتان لیموی شیرین و فلفل خرد‌شده هم اضافه کنید.
سالاد خیار و نعناع
سرو این سالاد در هر یک از روزهای تابستان، گزینه‌ای عالی خواهد بود. روی این سالاد را با روکشی از لیموی تازه پر کرده و با هندوانه تازه سرو کنید و خیالتان راحت باشد چون اصلا برای معده سنگین نیست. این سالاد بهترین روش برای مصرف ویتامین و آنتی‌اکسیدان مورد نیاز روزانه‌تان است.
کیکِ خیار
آیا به دنبال دسری با کالری کم هستید؟ می‌توانید آن را با خیار، نارگیل و شکر زرد آماده کنید که در کل حالت اسفنجی خوبی خواهد داشت. گندم دالیا یا بلغاری را هم می‌توان به این دسر اضافه کرد چرا که آن را به گزینه‌ای فوق‌العاده برای افراد دیابتی تبدیل خواهد کرد.
پن‌کیک‌ سویا و خیار
این پن‌کیک‌ها سرشار از پروتئین و فیبر بوده و بی‌آنکه کالری چندانی داشته باشد، به شما حالت اشباع خواهد داد. می‌توانید این پن‌کیک را با چاشنی پودینا ترکیب کنید تا غذایی کامل درست شود.
منبع: shape

خیار و هزار و یک خاصیت! 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ