راه های تشخیص رنگ های غیرمجاز

پانته آ توتونپیان
3 فرمول برای کشف تقلبیهای خوشمزه

رنگ میوههای طبیعی را از یاد نبرید!
همانطور که میدانید یکی از رمزهای فروش بالای این محصولات، رنگ و لعاب آنهاست که چشم هر مخاطبی را خیره میکند و آب در دهانش میاندازد. اما اگر همان لحظه منطقتان حکمفرما باشد، کاملا متوجه میشوید که هیچ اثری از طبیعی بودن در این رنگها نیست و بهطور حتم پای یک تقلب در میان است، چراکه در حالت عادی این میوهها رنگ طبیعی و چشمنوازی دارند و خبری از اغراق نیست. اما چطور رنگ تقلبی را از رنگ طبیعی تشخیص دهیم؟!

مراقب باشید شفافیت کورتان نکند!
وقتی به میوه آلو یا آلبالو نگاه میکنید کاملا از دیدن رنگ و لعابشان لذت میبرید اما چطور میشود که وقتی این میوهها پایشان در لواشک و آلوچههای باز درکه و فرحزاد بازمیگردد، رنگشان شفافیت خاصی میگیرد؟! رنگهای طبیعی شفافیت ندارند، اما وقتی پای رنگهای صنعتی و غیرمجاز درمیان باشد شفافیت و قرمزی دوچندان میشود. رنگها، براق و خیرهکننده هستند بهگونهای که نمیتوان لحظهای از آنها چشم برداشت.

با مکافات از روی لباس پاک میشوند!
رنگهای صنعتی و غیرمجاز این محصولات درکهای و فرحزادی اگر روی لباستان یا پوستتان بریزد، باید برای پاک کردنشان به شویندههای شیمیایی متوسل شوید، چراکه این رنگها ماندگاری بالایی دارند و بهراحتی قابل شستوشو نیستند، در صورتی که رنگهای طبیعی بهراحتی با آب از روی لباس پاک میشوند. البته این نکته عمومیت ندارد، بهعنوان مثال پاک کردن رنگ میوه شاتوت هم از روی لباس یا پوست کار دشواری است. رنگهای غیرطبیعی یک لایه روی پوست تشکیل میدهند ولی رنگهای طبیعی میوهها اینگونه نیست.
منبع : مجله ی سیب سبز 

پرونده ی کامل در مورد رنگ های غیرمجاز را دز شماره 156 مجله ی سیب سبز بخوانید

فریب «ترش مزه های» سرطانزا را نخورید!

آیا رنگ‌های خوراکی موجب سرطان می‌شوند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ